← Part of Doğaya yürüyoruz

Babalı'dan Cebeci'ye ( 2021 08 )

2068
May 30, 2023
August 2021

near Çamkonak, Kocaeli (Türkiye)

Ekibimiz kalabalık. Babalı’nın Karadeniz’e bakan yalçın kayalıkları üzerinde, geniş, yeşil düzlüklerde yürüyüşe başlıyoruz. Deniz dalgalı ama önümüzdeki parkur Babalı plajına inip Dikili sahiline doğru kıyı şeridi boyunca kumlara bata çıka uzanıyor. Neyse ki hava bulutlu ve bu yaz gününde güneşten etkilenmiyoruz.

Dikili’nin yazlık evleri arasından geçip Tuzağzı plajına uzanıyoruz. Bu bölümde dalgaların sahile yığdığı yosunlar adımlarımıza dolanıyor, bize deniz kokusu veriyor.

Tuzağzı’ndan sonra toprak bir yola giriyoruz, sahili takip etmek mümkün değil. Kısa böğürtlen molaları verilen bu yürüyüş bizi küçük, isimsiz bir koya, onun şirin kumsalına taşıyacak. Burada biraz soluklanacağız.

Adına yaraşır uzunlukta bir kumsalı olan Uzunkum ise biraz ötemizde. İnsan etkisinin görece az olduğu bu alan Kum zambaklarınıda en çok görebileceğiniz yerler arasında.

Uzunkum’un sonunda bizi Cebeci merkezine götürecek toprak yola ulaşacak, Kefken Adası’na kaçamak bir bakış attıktan sonra yürüyüşü sonlandıracağız.