Babaköy - Kerpe

January 20, 2023
January 2023

near Babaköy, Kocaeli (Türkiye)

Kış mevsiminde kolay kolay yaşanmayacak bir havada (20 Ocak ve 22 derece) karavanımızı bıraktığımız Kefken/Cebeci koyundan Kandıra'ya giden minibüse binip, Kıncıllı köyü sapağında indik. Önce köy yolundan daha sonra orman yolundan Babatepe-Akçakoca anıt mezarı kavşağına geldik. Aslında bu kavşakta inilirse yol kısalıyor. Babatepe bu civarın galiba en yüksek noktası zira tüm radyo/tv vericileri ve gsm kuleleri burada. Buradan karadenize hakim güzel görüntüler aldık. Anıtı gezdik. Akçakoca ilçesinin adını nereden aldığını ve ne kadar anlamlı olduğunu öğrenmiş olduk. Keza Kocaeli'nin anlamının Akçakoca'yla ilintili olduğunu da. Buradan Kerpe koyunun batısında bulunan Ömerağızı plajına kadar hep iniş olan nefis bir yürüyüş yaptık. Nefis kayın ormanı, çiğdem ve nergisler. Yol boyunca sıra sıra defne ağaçları, tomurcuklanmış orman gülleri. Ömerağızı'ndan önce biraz batıya yürüyüp Kefken kayalıklarını uzaktan fotoğrafladıktan sonra Kerpe'ye yürüdük ve merkezde sonlandırdık. 45 dk kadar minibüs bekledik ve karavanımıza geri döndük. Herkesin yapabileceği keyifli bir parkur.