← Part of Kocaeli Yarımadası

Babadağ'dan Sarısu'ya ( 2016 08 )

March 24, 2020
August 2016

near Babaköy, Kocaeli (Türkiye)

Arabamız bizi Babadağ'ın tepesinde, Akçakoca'nın Anıtmezarının hemen yanında bırakıyor. Henüz sabahın ilk saatleri ama yaz sıcağını hissetmeye başlıyoruz. İlk adımlarımız olgunlaşmış bir üzüm asmasının yanından geçiyor, oldukça lezzetliler. Ama daha onlarla yeni tanışmışken gün boyu tadlarına doyamayacağımız böğürtlenleri farkediyoruz, yazın cömertlikleri bunlar.

Toprak yol kestane ve gürgen ağaçlarının gölgesinde kıvrılarak alçalıyor. Uçuşan kelebekler var etrafımızda. İlk göze çarpanlar Çokgözlü Maviler, arada bir tane de Narin Orman Beyazı var. Neredeyse tüm yıl boyu görebileceğiniz Atalanta ise poz vermekte oldukça cömert bugün.

Rahat bir tempoda ilerliyoruz. Dallar dolu olsa da henüz kestane zamanı değil, sonbaharda tekrar gelmemizi bekliyorlar. Ne var ki yabani fındıklar ve elmalar çoktan yenilecek kıvama gelmişler. Hele elmalar öyle bir sulular ki sıcak havada tam bir kurtarıcı oluyorlar.

Sık sık kaplumbağalara rastlıyoruz yolda. Durup mola vermemiz için iyi birer bahane oluyorlar. Her boydan, her yaştan olanına denk geliyoruz yol aldıkça. Dökülen kozalakların, yüksek çamların arasından son bir süzülüşle karadenizin kıyısında tamamlıyoruz bu güzel parkuru.

Birazdan arabamız da geliyor ve çok geçmeden Sarısu kumsalına ulaştırıyor bizi. Kumların sıcaklığı ve denizin dalgalarıyla buluşuyoruz kısa sürede. Gün artık acıkan karınlarımızı mangalda cızırdayan köftelerle buluşturma zamanı :)