← Part of Wandelen in De Ronde Venen e.o. wandelingen

Baambrugge, ronde via Zuwe, Winkeldijk en Horn

Photo ofBaambrugge, ronde via Zuwe, Winkeldijk en Horn Photo ofBaambrugge, ronde via Zuwe, Winkeldijk en Horn Photo ofBaambrugge, ronde via Zuwe, Winkeldijk en Horn

November 27, 2018
November 2018

near Baambrugge, Utrecht (Nederland)

Start en einde in het mooie dorp Baambrugge, onderweg water, weilanden en verschillende café's/restaurants.
Verharde wegen en paden.

Parkeren tegenover Café Restaurant De Punt (elke dag geopend, tijden op www.caferestaurantdepunt.nl).
Achter het café begint naar links het Zand- en Jaagpad langs de Angstel, hier begint ook deze route.
Bij de Rijksstraatweg rechtsaf over de brug de Brugstraat in, daarna naar links, Dorpsstraat.
Tweede straat rechtsaf, Zuwe, richting Vinkeveen.
Onder de snelweg A2 door, en bij Café de Viersprong (dagelijks open, zie www.viersprong.nu) naar rechts de Vinkenkade op. Villa's met hoge hekken links en de geluidswal van de snelweg rechts. Het is gelukkig maar 1,5 kilometer, dan sla je linksaf de Molenkade op.
Vlak voor de molen sla je rechtsaf*, hier begint het pad over een dijkje tussen watervilla's en recreatiewoningen door, langs Koffiehuis De Goede Morgen ( open vr, za, zo, ma zie https://www.koffiehuisdegoedemorgen.nl) loop tot aan de Winkeldijk.
Hier ga je linksaf, je loopt nu langs het riviertje de Winkel. De eerste brug** naar rechts over, en weer rechtsaf de Winkeldijk volgen. Onder de snelweg door, en op de driesprong bij fietsknooppunt 29 neem je de Horn naar rechts.
Volg deze weg terug naar Baambrugge, ga in het dorp linksaf de brug weer over en neem links het Zand- en Jaagpad tot aan Café De Punt.
Gezellig café met terras aan het water. Koffie!

* Als je hier een stukje rechtdoor gaat vind je achter de molen, op Eiland 1 in de Vinkeveense Plassen, Restaurant Beachclub Lust! (middag en avond open van wo t/m zo)

** optie voor 2 extra kilometers: niet deze brug over, maar rechtdoor de Winkeldijk blijven volgen naar de sluis bij jachthaven/café restaurant Bon (www.bonvinkeveen.nl, 's winters mogelijk doordeweeks gesloten). Ga over de sluis ('s zomers heel gezellig hier), en volg het graspad over het dijkje langs de rivier, neem bij de grote fiets en de oude landbouwwerktuigen rechts het ophaalbruggetje over de rivier en ga dan weer rechts over de Winkeldijk richting Abcoude.

Ronde is ook goed te lopen vanaf de Molenkade, hier is ook een groot parkeerterrein.