B11-Μοσχάτο-Μικρή λίμνη

January 9, 2020
January 2020

near Moscháto, Thessaly (Greece)

Περιοχή Μεσενικόλα-Μοσχάτου
Σήμανση:κόκκινος κύκλος σε κίτρινο τετράγωνο /κωδικός B11

Μήκος:4 km.
Χρόνος πορείας:1:10h return1:15h
Συνολική ανάβαση/κατάβαση :+80m/-320m
Αφετηρία: πλατεία Mοσχάτου(υψόμ. 425m) 39 19 10.13Ν 21 47 35.45Ε
Τερματισμός:μικρή Λίμνη(υψόμ. 185m) 39 19 32.98Ν 21 49 14.80Ε

Από την γραφική πλατεία του χωριού με τα ωραία παραδοσιακά καφενεία-ταβέρνες που μπορούν να ετοιμάσουν τα πάντα για τον επισκέπτη ξεκινάμε ανατολικά σε πλακόστρωτο δρομάκι προς την κεντρική άσφαλτο την οποία συναντάμε στα 120 μέτρα όπου βρίσκεται και η στάση του λεωφορείου. Την ακολουθούμε δεξιά/νοτιοανατολικά, ελαφρώς ανηφορικά για 250 μέτρα μέχρι την στροφή δεξιά όπου βρίσκεται και το νεκροταφείο του χωριού. Εδώ βγαίνουμε από το χωριό αφήνοντας τον δρόμο για να κατηφορίσουμε απέναντι σε στενό μονοπάτι που μας βγάζει σε χωματόδρομο που ακολουθούμε προς τα δεξιά ανάμεσα σε αραιό δάσος και λιβάδια. 500 μέτρα πιο κάτω συναντάμε την κοίτη του ρέματος Κεραμίδα που κρατά νερό το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Περνάμε απέναντι από μικρό γεφύρωμα. Στρεφόμαστε αριστερά στο δασωμένο μονοπάτι ανηφορικά για λίγες δεκάδες μέτρα για να ξανακατηφορίσουμε ανάμεσα σε δάση και λιβάδια. Συναντάμε ξανά την κοίτη του ρέματος και περπατάμε παράλληλα μ’ αυτό κάτω από πλατάνια και έλατα. Αφήνουμε σιγά-σιγά την όχθη του ρέματος για να περπατήσουμε στο μονοπάτι που διασχίζει δάση και λιβάδια. Μπαίνουμε σε δασικό δρόμο που ακολουθούμε για περίπου 130 μέτρα κατηφορικά μέχρι που καταλήγει σε βρύση πνιγμένη στα πλατάνια. Από εδώ στρεφόμαστε δεξιά/βορειοανατολικά μέσα στο δάσος και αφού περπατήσουμε μια στενή δασωμένη ράχη για λίγες δεκάδες μέτρα περνάμε μικρό ρεματάκι. Απέναντι ανεβαίνουμε σε λιβάδι με παλιά μικρή ανοικτή δεξαμενή νερού και αφού κυκλώσουμε μικρά λιβάδια μπαίνουμε σε δρομάκι που έπειτα περνά ανάμεσα σε περίφραξη. Απέναντι βγαίνουμε ξανά σε δρόμο που μετά από αλλεπάλληλες στροφές και περίπου 900 μέτρα μας βγάζει άσφαλτο, στην νότια μεριά της μικρής (αναρρυθμιστικής) λίμνης. Δεξιά στα 600 μέτρα βρίσκεται η κεντρική άσφαλτος που ανεβαίνει από την κωμόπολη Μητρόπολη Καρδίτσας για το Μοσχάτο.
Η διαδρομή μπορεί να γίνει και ανηφορικά ξεκινώντας από την μικρή λίμνη με επιστροφή από τα ίδια. Για την αφετηρία ακολουθούμε τον δρόμο από Μητρόπολη προς Μοσχάτο. Η μικρή λίμνη βρίσκεται 1700 μέτρα από την διακλάδωση στην Μητρόπολη όπου ακολουθούμε αριστερά τον δρόμο για Μοσχάτο.