B/FR Semois Semoy dag 1

October 3, 2014
October 2014

near Bièvre, Walloon (Belgique)

Een driedaagse Ardennentocht, met 2x overnachten aan de Semois, op de Frans/Belgische grens: Gîte d'étape Baraque Laurent. Gelegen middenin een bos op de Frans/Belgische grens, aan de oevers van de Semois. Was vroeger een huis van tabaksmokkelaars. Vertrek treinstation Graide, terug uit station Gedinne
dag 1
In de voormiddag een golvende afwisseling van weiden, bossen en een paar valleitjes tussen 340 en 425m hoogte. Eens de Franse grens over dalen we naar een bosrijke beekvallei. Omhoog naar de Roche Margot, een point de vue over les Hautes Rivières, een wat vervallen Frans stadje aan de Semoy. Supermarkt 1 km voor ons eindpunt.
dag 2
Rondwandeling bijna volledig op Franse bodem. Diepe wouden, fraaie uitzichtpunten, een paar ingeslapen dorpen, de kronkels van de Semoy... 't Kan enkele keren stevig bergop/bergaf gaan.
dag 3
Naar Bohan, Membre en Laforêt, da's telkens de Semoisvallei steil uit, en weer in. In Vresse steken we de rivier over, klimmen naar Six Planes, waarna we tussen 320 en 425m hoogte een afwisseling van weiden en bossen krijgen. Einde in Graide(Gare).