Photo ofAziz Paul Yolu: Sütçüler, Yazılıkanyon, Çandır, Karakilise, Haskızılören, Delikavak, Sazak, Pednelissos, Kozan, Haspınar Photo ofAziz Paul Yolu: Sütçüler, Yazılıkanyon, Çandır, Karakilise, Haskızılören, Delikavak, Sazak, Pednelissos, Kozan, Haspınar Photo ofAziz Paul Yolu: Sütçüler, Yazılıkanyon, Çandır, Karakilise, Haskızılören, Delikavak, Sazak, Pednelissos, Kozan, Haspınar

2 days 4 hours 28 minutes
May 6, 2017
May 2017

near Pavlu Cebel, Isparta (Türkiye)

Irina ve Kerem yürüdüler. Üç gün, kamplı.

Önceki sene aynı dönemde Eğirdir -> Sütçüler arası yürümüştüm. Bu sene 3 günlük tatili, rotanın devamında değerlendirmeye karar verdik.

Genel İzlenimlerim (Ek Olarak): https://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13436087

Rota yeterince çeşitli coğrafyalardan, kâh daracık bahçe arası patikalardan, kimi zaman geniş traktör yollarından geçiyor. Sıkılmadan günlerce yürümek mümkün. Mayıs başında hava şartları ideale yakın. Maalesef, bu sene başka hiç bir yürüyüşçü ile karşılaşmadık.

Diğer Okumalar:
metinkurtiletrekking.blogspot.com.tr
yktozturk.blogspot.com.tr/2013/09/frig-yolu-yuruyusu-3gun.html

Lojistik:
- Sütçüler'deki Karacan Otel dışında, kalınacak bir yer yok. Köylerde toplu ulaşım hak getire. Bu rota, ancak kamp yapılarak yürünebilir.
- Ulaşım: İstanbul'dan Sütçüler'e Tandoğan Sütçüler, haftanın belirli günlerinde otobüs kaldırıyor. Bunun dışında Isparta Köy Garajı'ndan, Mayıs 2017 itibari ile, sabah 08.15'te Sütçüler'e araç var; 17tl, 120dk. Diğer otobüs saatleri için Sütçüler Seyahat ile görüşülebilir. Isparta'ya seyahat etmek için en ucuz alternatifler, Öz Isparta Turizm ve Isparta Petrol; Kamil Koç ve Pamukkale biletleri biraz daha pahalı. Bu firmaların, Isparta Otogar'dan, Isparta Köy Garajı'na servileri mevcuttur.
Sütçüler dışındaki hiçbir köye toplu ulaşım yoktur (Çandır'a öğlen çalışan bir araç olabilir), ancak Haskızılören'e, ve belki başka köylere, sabah ve akşamüstü öğrenci servisi çalışmaktadır.
Biz, Akçapınar'a yürüyecek zamanımız kalmayınca, Haspınar'dan (Haspınar, Kozan'ın 4km kuzeydoğusunda) Gebiz'e otostop çektik, buradan bir minibüsle (7tl, 45dk, her yarım saatte bir) Antalya'ya gittik.

- Gıda: Su kaynakları yeterli; 2lt/kişi kâfidir. Sadece Sütçüler'den sonra, Yazılıkanyon'a kadar sadece tek bir çeşme var, bu da Sütçüler'e yakın. Kanyon geçişinde çeşme yok. Sütçüler ve Çandır dışındaki yerleşimlerde bakkal yok, ekmek de çoğuna iki günde bir kamyonetle geliyor.

Navigasyon: Clow ve Richardson'un kitabındaki mesafe tahminleri fazla iyimser; biz Pednelissos'a kadar yaklaşık 65km yürüdük; normalde bu mesafe çok daha kısa olmalıydı. Arada kaybolduğumuzu, rotayı tam tutturmadığımızı inkar etmiyorum, ama bu kadar fark olmaması gerekir. Normalde, biz 65km yürüyerek Akçapınar'a; en azından şelalelere varabileceğimizi hesaplıyorduk.
Rotanın bu güney kesmi, işaretlemeler anlamında gerçekten berbat. Defalarca, rotanın yangın yollarından patikalara saptığı kavşakları kaçırdık. Bu rotayı GPS olmadan tamamlamak neredeyse imkansız. Ancak GPS ile rotayı takip etmek kolay, tüm patikalar açık, kullanılabilir durumda. Biz tek bir St. Paul tabelası bile görmedik. Bazı yerlerde işaretler çok eski, fark edilmeleri güç oluyor. Yine de, örneğin Yazlıkanyon gibi zor etaplar, hakkını vererek işaretlenmişler, buralarda rahatlıkla navigasyonsuz yürünüyor (teşekkürler Serpil!).

Sektör Sektör:
Sütçüler -> Yazılıkanyon: Kanyon geçişi oldukça güvenli, abartılacak bir tehlike yok. Kimi zorlu yerlerde ayak basılması gereken yerler boyayla vurgulanmış. İki yerde destek için ip gerilmiş.
Yazılıkanyon -> Haskızılören: Çandır'da bakkal kahve var. Çandır'dan sonra sıra sıra mermer ocakları var; bunlar dağları yutup duruyorlar. Rota tozlu, gürültülü, ve parkur kimi zaman sıkıcı olacak kadar geniş. Ancak mermer ocaklarından su temin edilebilir.
Haskızılören -> Pednelissos: Keyifli yürüyüş; rota sık sık single track haline geliyor. Antik kentten rotanın geçtiği ormanlık alan talan edilmiş; burada ancak istikamet belirlenip yürünebiliyor.

Haskızılören, uzun zamandır gördüğüm en şeker, en sevimli köylerden biri. Bu köyde Mehmet Bey, eşi Hilal Hanım ve kızları Ümmügülsüm bizi misafir ettiler, ikram ettikleri çayları, ve hamur işleri ile doyduk, bu candan aile ile tanışmak bize bütün günümüzün yorgunluğunu unutturdu.
Haspınar Köyü'nden, Hyundai panelvan'ı olan güler yüzlü abi, ve eşi, ve diğer teyze, bizi Gebiz'e attıkları yetmezmiş gibi, bir de elimize portakal tutuşturdular, çok teşekkürler!

Hiked by Irina and Kerem. Three days, camping.

I hiked Eğirdir to Sütçüler during the same period on the previous year. This time we choose the rest of the way.

Overall Impressions (Added to My Previous Report https://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13436087):
The route has a good diversity, passing through wide roads to single tracks in between farmland. It is almost never mundane. The weather is very good during early May. Despite meeting other hikers during the last stroll, this year there were none.

Logistics:
- Apart from Karacan Otel at Sütçüler, no other accomodation. No public transport from villages. This route can only be done with a tent.
- Transportation: Tandoğan Sütçüler has buses from Istanbul on certain days. Apart from that, from Isparta Köy Garajı, there is a morning service to Sütçüler (08.15am, 17tl, 120mins). Your cheapest bets to Isparta are Öz Isparta Turizm and Isparta Petrol; Kamil Koç and Pamukkale have more expensive services. All companies run a shuttle between Isparta Otogar and Köy Garajı.
No public transportation to/from villages, apart from Sütçüler (maybe apart from Çandır). That said, Haskızılören and others may have a school bus running in morning and afternoon (weekdays).
We didn't have enough time to hike to Akçapınar, so ended at Haspınar (4km north east of Kozan), and hitched a ride to Gebiz. From there, there are minibuses to Antalya (every half your, 7tl, 45mins).
Food and Water: Enough water sources; 2lt/person shall be enough. After Sütçüler, there is only one source till the end of Yazılıkanyon, no water at Kanyon pass. No markets apart from Sütçüler and Çandır; the other villages are served every two days for bread with a truck.

Navigation:
- Clow and Richardson's book is too optimistic in terms of distances; we hiked almost 65km till Pednelissos. We were predicting to be close to Akçapınar with this distance.
This southern leg of the track is terrible with waymarks. Many times, we missed the points where the trail suddenly departs into a minor goathway. Some waymarks are faded away, and it is simply impossible to do this trek without GPS. That said, the tricky sections are exceptionally well marked (thanks Serpil!).

Sector by Sector:
Sütçüler -> Yazılıkanyon: Canyon pass is very doable, don't have any concerns of your safety. There is a safety rope in two points.
Yazılıkanyon -> Haskızılören: Çandır has a market and coffe house. After Çandır, loads of quarries, this part can be dull, dusty and loud, not so pretty... Water could be provided from the quarries.
Haskızılören -> Pednelissos: Nice walk, loads of single tracks.

Haskızılören is one of the cutest villages I've been; we were greeted by Mustafa, his wife Hilal Hanım and their daughter Ümmügülsüm. They are lovely people, which we enjoyed their company a lot!
At Haspınar, a fellow, his wife and another lady allowed us to their truck, gave a lift to Gebiz, and equipped us with oranges. Thanks!

Başlangıç ​​zamanı: 04/29/2017 11:18

tahrip edilmis orman sahasi

kuru kuyu

kuyu

sutculer camii aile cay bahcesi ekmek firin

tesis

pednelissos

kozan

pass

camp spot

• Photo of metin kurt
    metin kurt Jun 14, 2017

Çok güzel açıklanmış bir etkinlik.
    Teşekkürler.

dantelk Jun 14, 2017

Tesekkurler, sizin tecrübeleriniz çok faydalı oldu.

• Photo of ekremk
    ekremk Feb 13, 2024

teşekkürler, nisan ayında yurumeyi planlıyorum ama siz ve birkac kisi dısında rotayla ilgili bilgi bulamadım, bu nedenle paylasımınız degerli. sizce serikten veya egirdirden mi baslamalı yoksa bu rotayı mı yapmalıyım? arabayı bir
    yere burakıp 6-7 gun yuruyusle tekrar arabayı bıraktıgım yere toplu ulasımla donmeyi planlıyorum bu konuda bir öneriniz varsa sevinirim

dantelk Feb 13, 2024

Bence ikisi de olabilir, ama Serik tarafından yukarı çıkarken ilk bir gün asfalttan geçiyor sanırım, dolayısı ile bunu dikkate almalısınız. Rota 1400m sınırına kadar çıkıyor, Nisan ayında bile kar olabilir buralarda, mutlaka hazırlıklı olun - bu açıdan bakınca güney'den başlamak ve kuzeye çıkmak belki daha mantıklı. Bölgede ulaşım genel olarak çok yaygın değil ama otostop çekilebilir.

Şu siteleri de gözden geçirmenizi tavsiye ederim:

a. http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/forums/thread_display.html?forum_thread_id=49615 : Çok iyi bir anlatımı olan, GPS kayıtları da içeren bir yürüyüş raporu, Güney-Kuzey ekseninde rotanın neredeyse tamamına sadık kalınarak yürünmüş
    b. http://gang-gang.net/nomad/turkey/turkey02.html : St. Paul Yolu'nun bir kaç etabını yürümüş bir çiftin detaylı raporu, ve GPS dosyaları
    c. http://www.peterlill.de/trekking/stpaultrail/stpaultrail.htm : (Almanca) Tüm rotaları içeren çok kapsamlı bir rapor, tüm yolun GPS kayıtları da var.

• Photo of ozen_engin
    ozen_engin Apr 21, 2024

Yorum icin tesekkurler, Sütçüler Aksu arasi yuruyusumde 2024 itibariyle kesinlikle navigasyonsuz yurunmemesini tavsiye ederim. Locus maps ucretsiz harita uygulamasinda likya yolu ve st. Paul yuruyusum kusursuz geçti. Ucak modunda sadece gps ile kullanilabiliyor.

Aspendos Köprülü Kanyondan Adada ve Sütçülere giden dogu rotasini yuruyecegim. Yine Locus Maps uygulamasiyla.

dantelk Apr 21, 2024

harika! guncellemer icin tesekkurler :)