Photo ofAziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Pınargözü - Pednelissos Antik Kenti - Kozan Kavşağı - Uçansu Orman İçi Dinlenme Yeri Photo ofAziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Pınargözü - Pednelissos Antik Kenti - Kozan Kavşağı - Uçansu Orman İçi Dinlenme Yeri Photo ofAziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Pınargözü - Pednelissos Antik Kenti - Kozan Kavşağı - Uçansu Orman İçi Dinlenme Yeri

June 23, 2021
June 2021

near Haskızılören, Antalya (Türkiye)

Genel değerlendirme:
(Haziran ayı ortalarında kuzey - güney hattında yapılan bir yürüyüş olduğu için yükseklik profili ve paylaşılan diğer bilgiler bu durum göz önüne alınarak değerlendirilmelidir.)
Yürüyüşe hazırlık için internet üzerinde araştırma yaptığımda çok da sağlıklı ve net bilgiye ulaşma şansım olmadığını anladım. Yerli ve yabancı bir kaç kişinin görece oldukça iyi saha raporlarını okuyup, rotayı tecrübe ettikten sonra kendi yürüyüş değerlendirmemi de harmanlayarak genel anlamda şunları söyleyebilirim;

Güneyde kalan etapların işaretlemeler konusunda daha iyi olduğunu söylemek mümkün. Bununla beraber yürüyüş yoğunluğu düşük bir rota olduğu için işaret ve patikalar bazı bölümlerde neredeyse yok olmuş ve takip edilemez durumda, dolayısıyla GPS ya da telefon uygulaması kullanmak sağlıklı rota takibi açısından gerekli

Bölgede yoğun olarak faaliyet gösteren mermer ocaklarının doğal yaşamı olumsuz şekilde etkilediğini çıplak gözle görmek mümkün. Söz konusu mermer ocakları Aziz Paul Kültür Yolu rotasının bazı bölümlerini de ezmiş

Sütçüler - Yazılı Kanyon etabı haricinde su kaynakları yeterli. Etap başına 2,5 - 3 lt su taşımak yeterli olacaktır

Tedarik açısından Yukarıgökdere, Sipahiler köylerinden, Sütçüler ilçesinden ihtiyaçlarınızı karşılayabilir, Çandır ve Pınargözü alabalık tesislerinden faydalanabilirsiniz

Etaplarda potansiyel pek çok kamp alanı olabilecek alan mevcut ve yırtıcı hayvan popülasyonu anlamında sorun teşkil edebilecek bir durum olmadığı için rahatlıkla kamp atabilirsiniz

Aziz Paul Yolu benzer Kültür Rotaları içerisinde "yabanıl" durumda olduğu için sunmuş olduğu güzellikler, imkan ve olasılıklar biraz daha farklı ve değişken. Bu durumu yürüyüş planlaması yaparken göz önünde bulundurmak faydalı olacaktır