Aziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Çaltepe - Selge

Photo ofAziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Çaltepe - Selge Photo ofAziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Çaltepe - Selge Photo ofAziz Paul Yolu / St. Paul Trail: Çaltepe - Selge

September 23, 2021
September 2021

near Çaltepe, Antalya (Türkiye)

Keyif aldığım gayet hoş bir parkur olduğunu söyleyebilirim. İşaretler konusunda sorun yok ve etabın ortasına doğru çeşme bulunmakta. Patika sizi antik yollardan ilerleyerek Selge Tiyatrosuna kadar çıkaracak.

Genel değerlendirme ve tavsiyeler:

(Eylül ayı sonlarına doğru, kuzey-güney hattında yapılan bir yürüyüş olup yükseklik profili ve paylaşılan diğer bilgiler bu durum göz önüne alınarak değerlendirilmelidir.)

Eğirdir - Perge arasını daha önce (Haziran 2021) yürüdüğüm için bölge ve rota hakkında kısmi de olsa edindiğim tecrübe oldukça işime yaramış olmakla beraber doğu rotasının kendine özgü tarafları da oldukça baskın. Bu rotayı kısaca tarif et deseler, kesinlikle yoğun bir kekik ve ardıç kokusu derdim! :)

Etaplarda genel olarak su sorunu bulunmuyor. Rota üzerinde suyu içilebilir kuyular da mevcut. Ben standart 3 lt su taşıdım
Rotanın geneli için zemin taş ve kayalık olduğu için taban tutuşu yüksek, bilek korumalı ayakkabı/bot tercih edilmeli
Kesinlikle baton kullanılmalı
Rotanın ana rotaya göre daha yabanıl ve bakir olduğunu söyleyebilirim.
Rotayı kamp yükü ile yürümek istiyorsanız dikkat gerektiren, nadir de olsa tehlikeli sayılabilecek bir kaç geçiş ve coğrafi yapının bulunduğunu bilmelisiniz. Dikkat gerektiriyor
Rota işaretleme konusunda oldukça iyi durumda. Titiz ve yoğun bir emek verildiği çıplak gözle bile gözüküyor. %95 oranında sağlıklı ve sadece işaretleri gözleyerek yürüyebilirsiniz fakat bölgede açılan orman yolları bazı noktalarda patikayı ezmiş ve GPS desteği almanız kaçınılmaz