Photo ofAziz Paul Yolu / St Paul Trail (3): EĞİRDİR-BEDRE-BARLA-DİKMEN ÇİFTLİĞİ-KEMERDAMLARI-TIRTAR-EYÜPLER-SÜCÜLLÜ-YALVAÇ Photo ofAziz Paul Yolu / St Paul Trail (3): EĞİRDİR-BEDRE-BARLA-DİKMEN ÇİFTLİĞİ-KEMERDAMLARI-TIRTAR-EYÜPLER-SÜCÜLLÜ-YALVAÇ Photo ofAziz Paul Yolu / St Paul Trail (3): EĞİRDİR-BEDRE-BARLA-DİKMEN ÇİFTLİĞİ-KEMERDAMLARI-TIRTAR-EYÜPLER-SÜCÜLLÜ-YALVAÇ

3 days 7 hours 39 minutes
June 21, 2020
June 2020

near Eğirdir, Isparta (Türkiye)

1. kısım ve genel bilgiler için: https://www.wikiloc.com/hiking-trails/aziz-paul-yolu-st-paul-trail-1-kesme-cukurca-eski-beydili-cimenova-kozdere-caltepe-degirmenozu-cuku-51433143

2. kısım için: https://www.wikiloc.com/hiking-trails/aziz-paul-yolu-st-paul-trail-2-kesme-kasimlar-tota-yaylasi-adada-yukari-gokdere-egirdir-51433620

Her zamanki gibi maalesef sadece 25 tane "waypoints" gösteriliyor, hepsileri görmek için benden asıl trackımı e-mail ile sorabilirsiniz!

(For non-Turkish speakers: I write this report in my limited Turkish just for the fun of it, and because I have the impression that more foreigners than Turks are hiking this particular route (probably on semi-organised trips?), which is a pity; feel free to contact me if you want some detailed information in English about this hike. I'll be very happy to help. It's a stupendous journey; I would just not recommend it to people with very little through-hiking experience.)

Eğirdir'de çok yardımsever İbrahim Ağartan'ın Fulya pansiyonunda kaldım. O benim için Mustafa balıkçıyla gölün geçişi konusunda iletişim kurdu, çok teşekkür ederim İbrahim Bey'e. Fakat dikkat edin: gölün geçişi her yıl 15 MART-15 HAZIRAN ARASINDA BALIKÇILIK YASAĞI YÜZÜNDEN IMKANSIZDIR!
Geçişten önce ise en azından iki gün yürüyüş var. Yürüyüşçülerin çoğu maalesef Eğirdir-Bedre etabı anlamsız bir şekilde araçla yapıyormuş. Bu 14 km'in St Paul yolunun en güzel etabı olmadığı belli, yine de bu yürüyerek yapılabilirse neden yapılmaz?? Şahsen şehirden çıkmak için eski demiryolu ve sevimli küçük bir demiryolu viyadüğünden geçmeyi çok beğendim. Ne yazık ki ondan sonra yürümek isteyenler için patika işaretlenmemiş, bakımsız kaldı. Çoğu kolayca geçilebilir, ama son 200m, tam anayoldan önce, hakikaten çalılık cehennemidir; çıkamaktan neredeyse paniğe düştüm. Ve çok susamıştım, Eğirdir'de yeterince su alınmalı. Bedre'den sonra muhteşem parkur bu zorlukları kolayca unutturuyor. Bağören ve Barla çok güzel ve ilginç eski köy ve kasaba; Barla-Dikmen Çiftliği arasındaki rota aşırı güzel manzaralı bir dağ eteğindeki yürüyüştür. Hava şartları izin verirse (bana vermedi tabii :) ) etkileyici Barla Dağı'nı tırmanmak da mümkün. Keşke biraz daha yavaşça yürüyüp orada kamp kursaydım, ama aynı gün gölü geçmeyi düşündüğüm için epey erken Mustafa abinin evine geldim. Çok güvenli bir insan, ama herhalde "yabancı turist" olduğum için biraz yanlış anlaştık ve sonunda orada gece kalmak zorunda kaldım. Bu gölün geçişi bir tarafta güzel, heyecan verici bir şey, öte yandan ise durum ellerinizde değil ve yürüyüşün değerli özgürlüğü ve bağımsızlığı geçici süre kayboluyor.
Öte taraftaki göl kenarında etap inanılmaz sakin, tenha, terkedilmiş ada gibi ihtiba veren keyifli bir rota. Şu biraz olumsuz rapor ile (https://www.outdoorhaber.com/turkiyenin-en-iyi-yuruyus-rotalari/st-paul-yolu/3-saint-paul-yolu-asagitirtar-dikmen-ciftligi-parkuru) aynı fikirde değilim, belki işaretler bu süre içinde yenilendi. Yarı gün içinde iki litre su ile yürünebilir bence. 12km'den sonra yukarıdaki kilise olarak kullanılmiş, Rumca yazılı kaya mezarını kaçırmayın (ama tırmanışta dikkat edin).
Aşağı Tırtar'dan Yalvaç'a kadar rota çok kolay traktör yollarından geçiyor. Manzaralar çok farklı: sonsuz tarlalar ile daha kuzeydeki Frig Yolunu hatırlatan bir tarım bölgesidir. Benim gibi Yukarı Tırtar-Yalvaç bir gün içinde yürümenizi tavsiye edemem, ama yürüyüceğiniz zaman inşallah sonraki gün bir sokağa çıkma yasağı olmayacak :). Rotayı biraz kısaltmak için (üstelik yine kara bulutlar peşimde oldu) Yukarı mahallesinden hemen sonra küçük bir kestirme yaptım. Aslında eskiden St Paul yolu oradan geçmişti, neden biraz kuzeye doğru değiştirildiğini bilmiyorum. Antiocheia antik kentin muhteşem su kemerlerini uzaktan görmek benim için çok duygusal bir an oldu (ne yazık ki yanında belediye çöplüğü bulunur!) Arkeolojik alan her gün 10-19 arasında açık; helenistik ve Roma döneminde bir kent nasıl yerleştirildiği harika bir şekilde gösteriyor. Uzun yolculuğun çok değerli bir bitim noktasıdır.

baba sultan türbesi

dikkat buradan patika

patikayı kaybettim, biraz daha sağda

işte patika, işaretli bile

çalılık cehennemi

kiraaaz

kirli plaj

bedre plajı (ücretli, şimdilik yasak)

çeşme

tabelâ, asıl rota soldan geliyormuş

çeşme

eski kulübe (güzel sığınak yeri)

kamp 7

yazılı sütun

roma yolu

barla çeşnigir sinan paşa camii

Bulegon Jul 20, 2020

Please comments in English to...

• Photo of irina sofie
    irina sofie Jul 20, 2020

As I said in the first part, feel free to ask me any questions directly (in English).

Bulegon Jul 23, 2020

thank you very much ... I would like to know if it is easy to find points with water along the way and how many liters of water would you recommend carrying during the day for this trail.

• Photo of irina sofie
    irina sofie Jul 23, 2020

- You'll find water at the waypoints marked "çesme": these are public water fountains with clean, fresh water.
    - You can find these "çesme" (prononciation [tsheshme]; water is called "su") at most of the villages; at a village mosque it's de facto possible to find water. You can always ask the villagers if you can't find the public fountain. Sometimes you'll come across a çesme outside the villages as well.
    - On most of St Paul trail I carried just 1 or 1,5l, because it was possible to fill up at various points during the day. (I didn't need extra water in the evenings, because I didn't carry a stove.)
    - On this part, from Egirdir to Yalvaç, there is plenty of water, except just after crossing the lake: it's recommended to take enough water at the mosque of Kemerdamlari (the village you pass through after crossing the lake, on the eastern shore).
    - Further to the south you should also be careful between Çaltepe and Kozdere, if you plan to go there: up on the mountain there's only water in underground cisterns. It's not always possible to access it, and I would personally filter it before drinking. So I'd recommend to take at least 3-4 liters for that part.

Happy hiking!

Bulegon Jul 23, 2020

Thank you for your help... I really appreciated your advice..

• Photo of goekmavi
    goekmavi Oct 30, 2021

Lake Eğirdir's water is still clean and potable.