← Part of Samanlı Dağları

Aytepe'den Ercuva'ya ( 2016 10 )

March 23, 2020
October 2016

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

Parkur başlangıcında yüksekliğimiz bin metreden biraz fazla. Yüksek kayın ağaçları ve onun içinde ilerleyen toprak yol dumanla sarmaş dolaş olmuş bizi bekliyor. Yer ise sararıp dökülen yapraklardan oluşan bir halıyla kaplı...

Yaban mersinlerini arayarak yavaş yavaş yükseliyoruz. Bulmamız çok fazla zamanımızı almıyor. Ne var ki kızaran yaprakları bu küçük ağaççığı güzelleştirse de meyve zamanı çoktan geçmeye başlamış. Gene de az da olsa bulduklarımız tadını almamız için yeterli oluyor.

Kestanelerle teselli oluyoruz biz de. Dağ muşmulaları ve armutlar ise bir kaç hafta sonra gelin diyor. Ne var ki ağaçlardaki kırık dallar ve çamurda gördüğümüz ayak izleri Kocaoğlanın buna pek kulak asmadığını göstermekte.

Kah horon teperek kah dinlenerek rahat bir tempoda ilerliyoruz. Ercuva Yaylası'na varmamız çok vakit almıyor zaten. Yanan büyük, sıcak bir ateş, demlenen çay, günün yorgunluğu , tatlı bir sohbet, hayattan çalınan bir gün daha, sevgiyle...