Aytepe, Menekşe Yaylası, Soğukdere parkuru, Yuvacık Barajı

Photo ofAytepe, Menekşe Yaylası, Soğukdere parkuru, Yuvacık Barajı Photo ofAytepe, Menekşe Yaylası, Soğukdere parkuru, Yuvacık Barajı Photo ofAytepe, Menekşe Yaylası, Soğukdere parkuru, Yuvacık Barajı

July 11, 2014

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye Cumhuriyeti)

Aytepe köyüne araçla ulaştıktan sonra yürüyüş parkurunu takip ederek menekşe yaylasına ulaştık. Burada kampımızı kurduk. Yoğun sis içersinde yaylanın üst kısımlarına doğru ilerledik. Zaman zaman ormana girip keşif gezileri yaptık. Ertesi gün geldiğimiz rotayı Veysel dayının yerine kadar takip edip daha sonra soğukdere parkurundan yuvacık barajına ulaştık.

PictographCave Altitude 2,582 ft

telefonun çektiği yer

• Photo of Murat Serdar
    Murat Serdar Dec 13, 2015

Çok güzel bir parkur ancak bir çok yerde kolay olarak ifade edilmesi kesinlikle doğru değil. Özellikle Veysel Amca'nın yerinden sonra yapılan dik çıkış yaşlılar, kalp rahatsızlığı olanlar, kilo problemi olanlar ve çocuklular için uygun değil.

Kolay diye tanımlamak belli durumda olan kişilerin de bu güzergahı rahatlıkla tamamlayabilecekleri anlamına gelir.
    O yüzden uyarılarımı dikkate alın. Saygılar. :)

• Photo of mkaratemiz
    mkaratemiz Sep 8, 2020

Ben de bu rotayı takip ettim, rota gerçek arazi ile birebir uyumlu. Rota kolay bir rota değil sert inişler ve çıkışları var, ancak orman içi patikalar harika, en sıcak yaz günlerinde dahi güneş yüksek ve sık orman örtüsünden geçip sizi rahatsız etmiyor. Araçla Veysel amcanın yerine kadar inilse de biz yürümeyi tercih ettik ancak dönüşte dik yokuş bizi bayağı yordu.

• Photo of Taylan B
    Taylan B Dec 5, 2022

Rotanin patika kaydi gercekler ile uyumsuz ancak deneyim birine yol gostermesi acisindan is goruyor.