Aytepe - Beşkayalar Tabiat Parkı Kar Yürüyüşü (kısa)

Photo ofAytepe - Beşkayalar Tabiat Parkı Kar Yürüyüşü (kısa) Photo ofAytepe - Beşkayalar Tabiat Parkı Kar Yürüyüşü (kısa) Photo ofAytepe - Beşkayalar Tabiat Parkı Kar Yürüyüşü (kısa)

January 23, 2022
January 2022

near Aytepeköy, Kocaeli (Türkiye)

gezintrek ekibi ile birlikte bol karlı bir ormanda yürüdüğümüz keyifli bir gün oldu. hava aşırı soğuk olmadığı için de şanslıydık.
ortalama 60 cm yüksekliğinde karda yol açarak yürüdük, bizden önce rotaya giren olmamıştı. "veysel dayı'nın yeri"nde 80 cm kar ölçtük ve yağmaya devam ediyordu.
planımız servetiye'ye kadar yürümekti ancak beşkayalar tabiat parkı'nın derinliklerinde bir noktada yüksek çığ riski gördüğümüz için geri döndük. rehberlerimiz cem ergün ve hasan bey'in yerinde ve doğru kararıyla risk almadık. yer imlerine bununla ilgili ayrıntı ekledim.
rotanın ilk 7 km'lik kısmı orman içi parkur, son kısmı ise aracı beklemek yerine asfalt yoldan araca doğru yürüdüğümüz kısım, o nedenle rotayı yürümek isteyenler sadece ilk 7 km'sini dikkate alabilir.

PictographInformation point Altitude 3,257 ft

rota başlangıcı

tam bu noktada, görevli olduğunu söyleyen biri elinde bir makbuz koçanıyla gelip parkurun (beşkayalar tabiat parkı) ücretli olduğunu söyledi ve ücret istedi. fotoğraflarda görülen ücret tarifesine göre araçla girmediğimiz veya kamp yapmadığımız takdirde ücret ödemek gerekmiyor olmalı. burası biraz pazarlığa açık galiba. :)

PictographProvisioning Altitude 287 ft
Photo ofsoğukpınar su kaynağı / veysel candan mağarası / veysel dayı'nın yeri Photo ofsoğukpınar su kaynağı / veysel candan mağarası / veysel dayı'nın yeri Photo ofsoğukpınar su kaynağı / veysel candan mağarası / veysel dayı'nın yeri

soğukpınar su kaynağı / veysel candan mağarası / veysel dayı'nın yeri

bölgede yürüyen herkesin en azından adını duyduğu veysel dayı'nı yeri. herkes burada dinlenir. normalde çay, şömine falan bulunur ancak biz sabah gittiğimizde ateş ve çay yoktu, yine de çardaklardan faydalanıp dinlendik, kendi çayımızla, kahvemizle ısındık.

PictographRisk Altitude 1,983 ft

çığ riski

KARLI GÜNLERDE BU NOKTAYA DİKKAT EDİNİZ! fotoğrafta pek belli olmasa da sağ üstten sol alta doğru ilerleyen doğal su yolu, kanal gibi bir yer burası. ve sağ üstten karın bir kısmının kayıp yolu kapladığı fotoğraftan da biraz anlaşılıyor. rehberlerimiz sağ üstte kar yükünün hâlâ çok olduğunu ve yolu kaplayan karı kesip ilerlersek yukarıdaki kar kütlesinin hareket edip çığa neden olabileceğini değerlendirdiler. riski yüksek gördükleri için de bu noktada ilerlemeyi bırakıp geldiğimiz yoldan geri döndük.

PictographDoor Altitude 925 ft

beşkayalar tabiat parkı girişi

girişte yer imi eklemeyi unuttuğum için çıkışta işaretledim burayı.