Photo ofAyora (Rincón Viejo)-Camí la Cumbre-Coves Savinar-Pantanet Batán-Rambla del Savinar Photo ofAyora (Rincón Viejo)-Camí la Cumbre-Coves Savinar-Pantanet Batán-Rambla del Savinar Photo ofAyora (Rincón Viejo)-Camí la Cumbre-Coves Savinar-Pantanet Batán-Rambla del Savinar

2075
July 2, 2023
July 2023

near Ayora, Valencia (España)

Ruta circular inventada per mi en la qual ens hem de mullar obligatòriament. Des de la carretera N-330 entre el quilòmetre 112 i el 113 a prop de Baños de San Antonio (Ayora) accedim per una pista asfaltada fins a les Cases del Rincón Viejo on aparquem el vehicle. Comencem caminant pel camí de la Cumbre que després de varies bifurcacions i de caminar entre pinedes arribem a la Casa de Batán. Ací decidisc remuntar la Rambla del Savinar per visitar les Coves del Savinar, unes petites balmes per on passa el riu, l'accés és una mica selvàtic però no és molt llarg i amb paciència és superable. Torne a la Casa de Batán i faig un bon bany refrescant al pantanet que hi ha just al costat de la casa. Ara a partir d'ací comença la part més salvatge, he de seguir la tanca metàl·lica d'una finca privada que va en paral·lel a la rambla. És de fàcil caminar fins a un punt en el que s'ha de desgrimpar just on la rambla forma un bonic estret. És la confluència amb el Barranc de la Rovira. L'indret és molt bonic. Després de la desgrimpada he de fer una despenjada per una corda fixa feta malbé, a dia d'avui encara aguanta però és convenient portar un cordino 8 mm d'uns 10 metres de manera auxiliar. La despenjada és d'uns 3 metres com a màxim però molta prudència. Entre en la part més xula i aquàtica de l'excursió. Ja dins de l'estret vaig baixant per dins de la rambla passant per cascadetes i tolls, no és difícil però sempre hem de progressar amb molta precaució, el terra rellisca molt. Després d'un gran toll el barranc s'obre i perd l'aigua. Camine per la llera fins a un camí que trobe a l'esquerra i torne al punt d'inici. Bonica aventura per realitzar amb calor moderada (primavera, principis d'estiu o principis de la tardor) i si la rambla no està seca.

Bifurcació cap a l'esquerra.

PictographRiver Altitude 2,032 ft

Gual de barranquet.

Bifurcació cap a l'esquerra. Camí de la Cumbre.

Cruïlla. Girem cap a l'esquerra.

Bifurcació cap a l'esquerra (4 kms. / 1 hora).

Camp d'ensinistrament de gossos.

Casa del Batán.

PictographRiver Altitude 2,367 ft
Photo ofConfluència Rambla del Savinar i Barranc del Chorrico de las Parras. Photo ofConfluència Rambla del Savinar i Barranc del Chorrico de las Parras.

Confluència Rambla del Savinar i Barranc del Chorrico de las Parras.

PictographCave Altitude 2,367 ft

Coves del Savinar (balma)

PictographLake Altitude 2,303 ft
Photo ofPantanet del Batán. Seguim per la tanca metàl·lica. Photo ofPantanet del Batán. Seguim per la tanca metàl·lica. Photo ofPantanet del Batán. Seguim per la tanca metàl·lica.

Pantanet del Batán. Seguim per la tanca metàl·lica.

Photo ofDesgrimpada cap a la Rambla del Savinar. Photo ofDesgrimpada cap a la Rambla del Savinar. Photo ofDesgrimpada cap a la Rambla del Savinar.

Desgrimpada cap a la Rambla del Savinar.

PictographRisk Altitude 2,194 ft
Photo ofConfluència amb Barranc de la Rovira. Despenjada per corda fixa deteriorada (cordino 10 metres per si de cas) . Photo ofConfluència amb Barranc de la Rovira. Despenjada per corda fixa deteriorada (cordino 10 metres per si de cas) . Photo ofConfluència amb Barranc de la Rovira. Despenjada per corda fixa deteriorada (cordino 10 metres per si de cas) .