Áyios Lavréndios - Vyzítsa

Very difficult
March 19, 2024
March 2024

near Áyios Lavréndios, Thessaly (Greece)

Ágios Lavréndios - Vyzítsa. An outstanding walk in Pelion, Thessaly, Greece.

Από Άγιο Λαυρέντιο προς Άγιο Γεώργιο Νηλείας, Πινακάτες και Βυζίτσα.
Απόσταση 13,1 χλμ. Distance 13 klm.
Πορεία 6 ώρες περίπου με μικρές στάσεις σε κάθε πλατεία χωριού. Duration: 6 hours.
Ξεκινάμε από την πλατεία του Αγίου Λαυρεντίου. Ο Άγιος Λαυρέντιος πυρπολήθηκε από τους Τούρκους το 1823 ως τιμωρία για τη συμμετοχή των κατοίκων στην επανάσταση. Ακολουθούμε το καλντερίμι ανάμεσα από τα σπίτια του χωριού και φθάνουμε στο εντυπωσιακό μοναστήρι του Αγίου Λαυρεντίου. "Το μοναστήρι ίδρυσε ο όσιος Λαυρέντιος το 1378 στη θέση ενός προϋπάρχοντος ερειπωμένου μοναστηριού του 12ου αιώνα που είχαν ιδρύσει ορθόδοξοι Αμαλφινοι μοναχοί από το Αμάλφι της Ιταλίας!" (Τάκης Ψημένος 2003, σ. 205). Είναι απορίας άξιον πώς ανακάλυψαν αυτή την τοποθεσία, χωμένη μέσα στη βλάστηση, οι Ιταλοί μοναχοί. Συνεχίζουμε από την άλλη μεριά του μοναστηριού όπου το καλντερίμι μετατρέπεται σε μονοπάτι. Περνάμε κάθετα τους δασικούς δρόμους τρείς φορές μέχρι να φθάσουμε σε δάσος με οξιές όπου υπάρχουν καμίνια για κάρβουνα. Ακολουθώντας κατεύθυνση βόρεια βγαίνουμε στο δρόμο που κατευθύνεται προς Αγριολευκες. Συνεχίζοντας περνάμε από την τοποθεσία Γολγοθάς και παίρνουμε το μονοπάτι για Άγιο Γεώργιο Νηλείας. Πρέπει να αναφερθεί ότι το μονοπάτι σε ένα σημείο παρασύρθηκε από τις πλημμύρες και διακόπτεται αποτομα. Το προσπερνάνε απο πιο χαμηλά. Για δύο περίπου χιλιόμετρα βαδίζουμε πάνω στην άσφαλτο μέσα στο χωριό Άγιος Γεώργιος μέχρι να βρούμε το επόμενο μονοπάτι για Πινακάτες. Εκπληκτική η πλατεία στις Πινακάτες και άκρως εντυπωσιακή βρύση αφιέρωμα των Ελλήνων εξ Αιγύπτου. Φθάνουμε στην πανέμορφη Βυζίτσα με την υπέροχη πλατεία και τα μεγαλειώδη αρχοντικά της μετά από 13 χλμ. σε περίπου έξη ώρες. Δάσκαλος της Βυζιτσας και του γένους υπήρξε ο περίφημος Άνθιμος Γαζής ο οποίος εξέδωσε και το επιτυχημένο βιβλίο 'Γεωγραφία Νεωτερική'. Στο επίκεντρο της εκδοτικής προσφοράς του Άνθιμου Γαζή ήταν η γεωγραφία και οι χαρτογραφικές εκδόσεις.

Η πορεία πραγματοποιήθηκε από τον ΕΟΣ Θεσσαλονίκης και ήταν καλά σχεδιασμένη ως προς τις λεπτομέρειες.