Aydos Göleti - Aydos Kalesi 12 Km

December 12, 2019
December 2019

•   4.6 5 Reviews

near Bakkalköy, İstanbul (Türkiye)

Viewed 1939 times, downloaded 80 times

Aydos Tepesi ve Aydos Omanı Mesire yeri ile Eşsiz Oksijen hava deposudur ve Aydos Göleti ise bu parçaları görsel olarak tamamlayan son parçadır. İstanbul’da hala böyle güzel Ormanlar görmen insanı mutlu ediyor. Bu güzel Atmosferde çayınızı yudumlayıp göle karşı piknik yapabilirsiniz. 537 metreyle istanbul’un en yüksek noktası olan Aydos Tepesi rahatlıkla görülebilir. Osmanlı imparatorluğu döneminde av alanı olarak kullanılması çam ağaçlarından oluşan ormanının ne denli zengin olduğunu ortaya koymaktadır. Aydos Gölü iste Aydos Tepesi’nin tam zıttı istikamette bulunuyor. 4 farklı giriş bölümü bulunan 6620 dönümlük mesire yerindeki gölet, çevresindeki ekolojik bütünlük küçük bir Uzun Göl manzarası oluşturmaktadır. Piknik sahaları, büfesi ve koşu parkurları oldukça bakımlıdır.

PictographCampsite Altitude 703 ft

Park

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 3, 2020

Teşekkürler Erol Hocam
    Sayenizde bir çok yer gördük.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 3, 2020

İstanbul'un dibinde bir cennet

• Fatih Sagkol Dec 19, 2021

Mükemmel bir doğa ve tarihi bir kale.

• Photo of gurko41
    gurko41 Apr 10, 2023

Şehir içinde kolay bir parkur yakındakiler için kolay ulaşılabilir tavsiye ederim

• meha99 May 5, 2024

rota başlangıcındaki büfe sahipleri iki tane yetişkin ve çok ama çok saldırgan kangal köpeği besliyor. biz gündüz saatinde mesire alanı masalarının arasında yürürken nerden çıktılarını bile anlamadık, üzerimize saldırdılar. orman köpekleri gibi değiller, bağırınca korkup kaçmıyorlar. saldırmak için eğitilmişler. bizi ısırmalarına 5 mt kala büfe sahipleri komut vermese neler yaşayabileceğimizi tahmin etmek bile istemiyorum. kendileri de pişkince gülerek "insanı avlar yerler ha" diyorlar zaten.

konuştuğumuz koşucu grupları da çok endişelilerdi, o yönden geçemediklerini, bu iki köpeğin bazen gölün aşağısındaki yola dahi inip saldırdıklarını anlattılar. bir köpek önceden de buradaymış, diğer dişi köpek ve iki yavrusun yakın zamanda getirildiğini söylediler bize.

lütfen çok dikkatli olun, sakın ama sakın büfeyi solunuza alarak o taşlı yolda ilerlemeyin. sahipleri komut vermezse bu köpeklere karşı kendinizi savunmanız imkansız. insanın beline geliyor boyları. göle sıfır olan toprak patikaya girerek büfeyi sağınızda bırakın. ya da biraz daha aşağıdaki millet bahçesi girişini (bu rotada çıkış kısmı oluyor) kullanabilirsiniz.

bunun dışında çok keyifli bir rotaydı, çok teşekkürler.