Ayder - Hazindak Yaylası

September 21, 2016
September 2016

•   3.9 3 Reviews

near Kavran Yaylası, Rize (Türkiye)

Dikkat gps koordinatları Hazindak'ta başlayıp Ayder'de bitiyor. Anlatım ise Ayder'de başlayıp Hazindak'ta bitiyor.

Hiç kolay bir yürüyüş değil. Ayrıca Hazindak Yaylası’na Çat Vadisi üzerinden araç ile ulaşılabildiği için kullanılan bir güzergah da değil. Yürüyüş Ayder’den 1200 rakımından başlıyor. Neredeyse tamamen orman içinden geçerek yaklaşık 6 km sürüyor. Yürüyüşün sonunda 2000 m’deki Hazindak’a varıyorsunuz. Hazindak, bölgenin güzel yaylalarından biri. Öncelikle ocakların çoğu hala tütüyor. Yani evlerin çoğunda yazları hane sahipleri kalmaya devam ediyor. Evler taş temeller üzerine kurulmuş. Taş olan ilk katları hayvanlara ayrılmış. Yapının ahşap olan ikinci katında ise hane sahibi oturuyor. Evler kuzine ile ısınıyor. Bir ev diğer bir evin manzarasını kapatmıyor. Hazindak Yaylası’ndan; Samistal, Amlakit, Pokut ve Sal yaylalarına ulaşabilirsiniz.

Daha fazla bilgi ve rota için http://yildirimozan.com/ayder-yuruyus-rotalari/ adresini ziyaret ediniz.

Hazindak Yaylası

Hazindag

Ayder

• emreli2012 Dec 9, 2017

Selamun aleyküm ben gittiğimde ayderden girişteki derenin üstünden geçen köprüden sonraki parkurun ilk 150 metresindeki diğer köprü yıkılmıştı orayı nasıl geçtin

• hakan.ergin Aug 31, 2018

Parkur cok fena yikilmis durumda. Kimsenin haberi yok. Yollar cokmus agaclar devrilmis halde. Parkurun ortalarina yaklastiginizda donmek icin cok gec diye ilerliyorsunuz ama pisman oluyorsunuz. Kesinlikle cok tehlikeli. Duzeltilmeden gitmeyin. Muhtarliklar hic umursamıyor belliki. Tekrar ediyorum cok tehlikeli. Zorlukla ilgisi yok. En az 10 noktada toprak kaymasi vs mevcut

• Photo of eksihalil@hotmail.com
    eksihalil@hotmail.com Jun 29, 2020

2020 ağustos 20 sinde inşallah solo olarak kaçkarlardayım. hava..hayvan tehlikesi ve patika izi ve çanta donanımı hakkında tavsiyede bulunmak istermisiniz. Teşekkürler.

• Photo of Mesut Toker
    Mesut Toker Aug 5, 2022

Ağustos başında kamp yüküyle 5 saatte zor tamamladık. Patika neredeyse hiç kaybolmuyor ama mutlaka uygulama yardımı alın, bazen yeşillikler, çalilar adam boyunu geçiyor, yolu bulmak çok zor oluyor.

İlk ırmaktan sonraki irtifa ıslak ve kaygan, çıkış yorucu ama inişe göre yine de şükür dedirtiyor. İniş 750 mt. Çok zorlandık, 4-5 kez düştük. Son kısımlarda ağaç, taş, kaygan zemin vb. Çok engel var. Sağlam yürüyüşçülerden başkasına önermem.