اَوَک‌بالا

June 17, 2022
June 2022

near Avak-e Pā’īn, Fars (Iran)

بعد از پارک کردن ماشین در روستای اوک‌در منطقه چاتیز،از دره ای که در جنوب غربی روستا بود.(البته از ظلع شرقی دره پای در کوه‌فشردیم)و‌ به باغ کوچک اوک‌پایین رسیدیم.بعد از بازدید از آبشار ها از کنار آبشار ها شروع به ارتفاع گرفتن کردیم.مسیر کمی فنی هست حتما دوستانی رو‌همراه ببرید که ترس از ارتفاع ندارند و تکنیک های سنگ نوردی ابتدایی رو‌ پشت سر گذاشته باشن در غیره این صورت اصلا از این مسیر وارد نشوید . بعد از رسیدن به بالای کوه و‌رد شدن از دو‌ بدراه از دره شرقی به سمت اوک‌بالا حرکت کردیم و خودمون رو به دشت رساندیم باغ بسیار سر سبز بود و سیب و انار درختان را پوشانده بود. بعد از صرف صبحانه تنی به آب زدیم خیلی خوش گذشت
و در نهایت کوله ها را به دوش کشیدیم و خودمان را به بالای کوه رساندیم . (توجه کنید برای گذر از بد راه ها حتما از شکاف ها عبور کنید)این بار از مسیر شرقی برگشتیم مسیر بسیار سر راست و با سنگ نشانه ها علامت گذاری شده بود.(برای دوستان که خیلی فنی نیستند هم برای دست رسی به اوک‌بالا مسیر خوبی هست)و در نهایت خودمان‌را به ماشین ها رساندیم اوک‌بالا در طول سال آب دارد برای این مسیر حتما نفرات آماده باشند ریسک این‌رو نکنید نفر مبتدی رو‌ببرید در بهترین حالت اگر آسیب نبینه دست و پا گیر میشه .‌سه‌لیتر آب خوب هست فقط فراموش نکنید برای برگشت هم آب بردارید . آب بسیار گوارا و خوبی هست حتما از سر چشمه بردارید نه از حوضچه‌های. توجه توجه حتما برای پیمایش این مسیر یک مربی کوه نوردی یا نفر حرفه ای شما رو همراهی کند . به تنهایی این مسیر رو‌پیمایش نکنید .