Photo ofAvşar Obası - Sağrak Gölü - Kırklar Tepesi - Camlı Göl - Karagöl Gölü - Karagöl Zirve - Aygır Gölü - Aksu Köyü Photo ofAvşar Obası - Sağrak Gölü - Kırklar Tepesi - Camlı Göl - Karagöl Gölü - Karagöl Zirve - Aygır Gölü - Aksu Köyü Photo ofAvşar Obası - Sağrak Gölü - Kırklar Tepesi - Camlı Göl - Karagöl Gölü - Karagöl Zirve - Aygır Gölü - Aksu Köyü

August 4, 2015

near Aksu, Giresun (Türkiye Cumhuriyeti)

Karagöller Krater Gölleri olarak bu bölgede 7 adet krater gölü olduğu rivayet edilmektedir. Dört adet büyük göl sürekli varlığını devam ettirmektedir. İki gün süren rotamız zor denebilecek bir parkurdan oluşmaktadır. Arazinin büyük çoğunluğu kayalık ve çarşak araziden oluşmaktadır. Doğa yürüyüşünden ziyade tırmanış olarak nitelendirilebilecek parkurun zorluk seviyesi yüksek olmakla birlikte aynı zamanda da tehlikelidir. Amatör ve eğitimsiz sporseverler için zorlu bir deneyim olacaktır.

PictographWilderness hut Altitude 7,543 ft

Avşar Obası (Başlangıç)

Avşar Obası Dereli İlçesi Aksu Köyüne bağlı yayla obasıdır. genellikle koyun yetiştiriciliği yapılan obada sadece yaz aylarında konaklama yapılır. Tüm oba kış aylarında tamamen karlarla kaplıdır.

PictographLake Altitude 0 ft

Sağrak Gölü (2660 m)

Sağrak Gölü Karagöl krater göllerinin en doğuda olanıdır. gölün tam kenarına kadar arazi araçlarıyla gitme imkanı vardır. Ancak biz bu rotamızda obadan göle kadar yürüyerek gittik.

Kırklar Tepesi (Zirve 3060 m)

Kırklar tepesi Giresun ilinin 3000m üzeri zirvelerinden biridir. Bu tepenin kendine has bir efsanesi olduğunu zirveye ilk adım attığınızda hissediyorsunuz. Tepenin hemen hemen tüm arazisi mezar şeklinde çevrilmiş öbeklerden oluşuyor. İki tane büyük mezar vardır ki unların şeyh veya komutan mezarı olduğu söylenmektedir. Rivayete göre 40 askerin bu noktada şehit olduğu ve mezarlarının o noktada bulunduğu belirtilmektedir.

PictographLake Altitude 9,075 ft

Camlı Göl (2780 m)

Karagöller buzullarının doğu batı yönündeki ikinci gölü camlı göldür. Gölün bulunduğu yere kadar araçla ulaşım yapılabilmektedir. Burada haftasonu piknikçileri için alan bulunmaktadır. Ayrıca temiz su kaynağı da yer almaktadır.

PictographLake Altitude 8,940 ft

Karagöl Gölü (2730 m)

Krater göllerinin 3. gölü ve en meşhurudur. Karagöller bölgesine adını veren göldür. Suyunun içilebildiği söylenir ancak biz içmeye cesaret edemedik. Karagölden küçük bir dere akmaktadır. Bu dere hemen aşağıda bir menderes oluşturarak akar ve buraya da Barsak gölü denir.

PictographCampsite Altitude 0 ft

Kamp Alanı

Karagöl Gölünün hemen kıyısına kampımızı kurduk. Çadırlarımızı giriş kapıları dağa gelecek şekilde yerleştirdik. Aşağıda kalan obadan yoğun sis çadırımıza arkadan cepheden vursun istedik. Gölden aldığımız buzul sularıyla çayımızı demledik kahvemizi içtik, makarnamızı yaptık. Kamp yapmak için ideal bir alan olduğu söylenebilir.

PictographSummit Altitude 0 ft

Karagöl Zirve (3107 m)

Karagöl Zirvesi Ordu ve Giresun İllerinin en yüksek noktasıdır. Biz bu tırmanışımızda kuzeydoğu yamacından çarşak araziyi kullanarak tırmanış yaptık. Zirvede elle dizilmiş taşları göreceksiniz. hava güzel olsa bile şiddetli esen rüzgarı fark edeceksiniz. Zirve noktasının doğu tarafında bir kayalığın altında zirve anı defterini göreceksiniz. Bu defteri bizden bir hafta önce tırmanış yapan AKUT ekibi bırakmış. Bizde zirvede olmanın vermiş olduğu mutluluğu ve heyecanı birkaç satırda paylaştık. Umarım bizden sonra çıkanlarda bu duygu ve düşünceleri paylaşırlar.

PictographLake Altitude 0 ft

Aygır Gölü (2660 m)

Aygır Gölü, Karagöller Bölgesinin en batısında bulunan büyük krater gölüdür. Gölün derinliği diğer göllere nazaran daha sığdır. Ordu Çambaşı yaylasından birçok ziyaretçi gelir. Hatta Ordu ili bu gölün ve yaylanın kendilerine ait olduğunu da iddia ederler. Aygır gölü Karagöl Zirveden görülebilmektedir. Gölün çok yakın bir noktasına kadar araç ile gelinebilir. Biz tırmanışımız da kısa bir yüzme molası vererek tüm duyularımızı açtık. Buzullardan akan suyun içinde yüzmek gerçekten paha biçilmez bir deneyim.

PictographWilderness hut Altitude 5,850 ft

Misafirperver Halis Abinin Evi

Aksu Köyüne geldiğimizde saat 18:30 olmuştu. Giresun il merkezine arabayla yaklaşık 2 buçuk saatlik yolumuz daha vardı. İniş ve Tırmanışlarla dolu 14 km'lik bir ğparkuru tamamlamanın verdiği yorgunlukla ığındığımız köyde bize evini açan misafirperver Halis ÇAKIR'ın evi. İçtiğimiz o sıcacık çayın keyfi hiçbirşey ile ölçüşemezdi.

PictographWilderness hut Altitude 5,833 ft

Aksu Köyü (Bitiş)

Aksu Köyü Giresun İli Dereli İlçesine bağlı uzak köylerden birisidir. Dereli merkezine yaklaşık bir buçuk saat araçla mesafe vardır. Krater gölleri bu köy sınırları içerisinde bulunur. Yaklaşık 140 hanenin bulunduğu köyde yaylacılık yapılmaktadır. Sadece yaz aylarında gelen yaylacı ve gurbetçiler sadece 30 hane kadar doldurabilmişler.