← Part of Doğaya yürüyoruz

Avluburun'dan Seka Kamp'a ( 2021 07 )

Photo ofAvluburun'dan Seka Kamp'a ( 2021 07 ) Photo ofAvluburun'dan Seka Kamp'a ( 2021 07 ) Photo ofAvluburun'dan Seka Kamp'a ( 2021 07 )

May 25, 2023
July 2021

near Avluburun, Kocaeli (Türkiye)

Karayolu ile Eşme üzerinden ulaştığımız Avluburun Köyü’ne birkaç kilometre kala araçlardan iniyoruz. Yürüyüşümüz parkur tabelalarının hemen yanından başlıyor ama ilk önce katılımcı arkadaşlarımızı parkur ve genel olarak doğa yürüyüşü hakkında bilgilendireceğimiz kısa bir bölüm var.

Temmuz ayının başındayız yalnız hava öyle çok sıcak değil, zaten hava da bulutlu. Yaklaşık 440 m rakımda yürümeye başladığımız toprak yol yavaş yavaş alçalıyor ve bizi gün sonunda Sapanca Gölü’nün kıyısına kadar ulaştıracak.

Küçük bir su kaynağını geçtikten sonra parkurumuz sağa, batıya doğru keskin bir dönüş yapıyor. Yol boyu olgunlaşmış yaban eriklerinin tadına batığımız bu bölüm biraz sonra iri iri kirazların dalları ağırlaştırdığı bahçelerden geçecek ve çok geçmeden Sapanca Gölü ile bizi ayıran son engel olan D-100 karayoluna ulaşacağız. Burayı geçerken kullandığımız alt geçit ise bizi kısa bir sürede olsa yağmurdan koruyacak.

Parkurun geri kalan kısmında ise düz, toprak ama gölün kıyısına ulaşamayan toprak yolu takip edecek ve bu keyifli yürüyüşü genel kullanıma açık bir mesire yeri de olan Seka Kamp’ta tamamlayacağız. Kısa bir süre sonra yağmurun bardaktan boşanırcasına yağacağını bilmeden…