Avīz̄ar - Kathy صعود قله هفت خوان از روستای ا14 تیر ماه نود و هشت پرستو آزاد

Photo ofAvīz̄ar - Kathy صعود قله هفت خوان از روستای ا14 تیر ماه نود و هشت پرستو آزاد Photo ofAvīz̄ar - Kathy صعود قله هفت خوان از روستای ا14 تیر ماه نود و هشت پرستو آزاد Photo ofAvīz̄ar - Kathy صعود قله هفت خوان از روستای ا14 تیر ماه نود و هشت پرستو آزاد

July 7, 2019
July 2019

near Avīz̄ar, Alborz (Iran)

صعود به قله هفت خوانی منطقه آزادبر از روستای اویزر .
تاریخ اجرا 14 تیر ماه 98.
اعضای شرکت کننده دو نفر :امین جباری و ابوالفضل رجبی
ارتفاع روستای اویزر 2000 متر از سطح دریا
ارتفاع قله هفت خوان 3950 متر از سطح دریا
صعود به قله هفت خوان از مسیر های مختلفی امکان پذیر است
1-گردنه عسلک در جاده خاکی ازاد بر به طالقان با ارتفاع 3100 متر سریع ترین مسیر به قلل هفت خوانی میباشد .
2- دو آب با ارتفاع 2600 متر مسیر دیگریست که از جهت شمال شرقی شما را به قله هفت خوانی میرساند .
3-روستا و تکیه سپه سالار دیگر مسیر صعود به قله میباشد که در جبه جنوبی قرار گرفته و برای صعود از ارتفاع تقربی 2000 متری شروع میگردد و با پاکوب و یال مشخی شما را به قله میرساند .
4- چهارمین مسیر از روستای اویزر که از میان روستا و کنار جویبار همیشگی آن اغاز میشود.
و اما برنامه صعود و ...
در طول مسیر بارها باید از عرض رودخانه عبور کرد ابتدای مسیر بی شباهت به دره کلها در همین منطقه و تنگه واشی در فیروز کوه نیست . در طی این مسیر تا قسمتی بعد از امام زاده بی بی زبیده و معدود باغهای منطقه پاکوب و مسیر مشخصی نیست و پس از رسیدن بر روی یال اصلی صعود که در نیمه راه با مسیر صعو د سپه سالار یکی میشود (جهت غرب به شرق )در گیری بالایی با سنگ داریم .و اما در مسیر فرود شن اسکی نسبتا طولانی (700مترارتفاع کم میشود ) شما را به سمت اولین گوسفند سرا هدایت میکند .که در ادامه و پس از 45 دقیقه فرود به دومین گوسفند سرا و در کنار ابشار بلندیست میرسیم چند تایی عکس به یادگار با این ابشار زیبا گرفته و به راه خود ادامه میدهیم . مسیر فرود را از جهت غربی رود خانه تا نزدیکی امام زاده بی بی زبیده ادامه داده و به مسیر پاکوب مشخصی که گله داران ایجاد کرده اند میرسیم .
به هنگام صعود ابشاری پر اب را برای ابتنی در زمان فرود مد نظر داشتیم و مشتاقانه فرود را دامه دادیم تا با ابتنی با اب خنک ابشار قسمتی از خستگی برنامه از تن برون شود .
ابتنی مختصری در خنکای ابشار داشتیم ، تا روستا راهی نمانده بود شاید 10 دقیقه .حدود ساعت 6 بعد از ظهر پای ماشین رسیدیم و کوله ها را در صندوق گذاشته و همینطور کفشهای کوه را ، صندل پوشیده و ابی به سر و صورت زدیم ( شیر اب جلوی مغازه سوپر مارکت در پیاده رو جا گذاری شده ) به راه افتادیم جاده فرعی تا جاده اصلی به سمت کرج را طی کرده و پس از رسیدن به جاده اصلی با وجود یکطرفه بودن با ترافیک کند جاده در نهایت ساعت 8 بعد از ظهر به کرج و میدان پرستو رسیدیم .
جای همه دوستان و همنوردان عزیز بسیار خالی ، ترک مسیر صعود و فرود با کلید واژه (پرستو ازاد ) در وب سایت ویکیلوک موجود است .