Photo ofAvencs de la Febró, Avencots de la Roca del Migdia, Puig de la Torre, Puig Pelat i Picorandan Photo ofAvencs de la Febró, Avencots de la Roca del Migdia, Puig de la Torre, Puig Pelat i Picorandan Photo ofAvencs de la Febró, Avencots de la Roca del Migdia, Puig de la Torre, Puig Pelat i Picorandan

October 31, 2017
October 2017

near Capafonts, Catalunya (España)

Poso l'activitat com a senderisme tot i que vam fer els ràpels opcionals per entrar a l'Avenc de la Febró i vam sortir per la petita ferrada que hi ha al final. No afecta al recorregut del track i són evitables. I marco dificultat moderada per algun tram una mica més perdedor o sense camí - als Avencots de la Roca del Migdia o al baixar del Puig de la Torre. Però en general és una ruta tota de bon caminar.

Per fer el ràpel de l'Avenc de la Febró tindrem prou amb una corda de 30m. Està fraccionat en dues parts, una primera que ens deixarà a sobre del gran bloc encaixat al mig de l'avenc, i una segona que ens baixarà fins al terra. A la primera part sobrarà corda, la segona part sembla més alt del que és però la corda de 30m ja arriba a terra. Comentar que aquest segon ràpel és una mica més incòmode de preparar, doncs haurem d'accedir a la instal·lació per uns 2m de passamà alt i quedarem penjats. Les vistes de l'Avenc mentre fem el descens són espectaculars.

A la sortida per la ferrada, convé assegurar-se. Tot i que sigui un tram molt curt, és molt vertical i amb algun pas delicat. Un cop estiguem a dalt, esperem a treure'ns el material, doncs quedarà encara un curt passet que creua l'Avenc de costat a costat per una escaleta i tenim cable on assegurar-nos.

No tots els Avencots de la Roca del Migdia consten al track, senzillament deixeu-vos perdre una mica pels diversos passadissos. Hi ha una altra entrada/sortida dels Avencots més al sud que enllaça amb el pla superior per on fem el retorn al track.

TEMPS TOTAL: 7h amb parades (inclou 1h a l'Avenc de la Febró, 30min als Avencots)

Mare de Déu de Rocacorba

Avencs de la Febró

Avencots de la Roca del Migdia

Vistes

Puig de la Torre (Vèrtex)