ΑΥΓΟ: Δροσοχώρι - Αυγό - Δροσοχώρι [AVGO: Drosochori - Avgo - Drosochori]

Photo ofΑΥΓΟ: Δροσοχώρι - Αυγό - Δροσοχώρι [AVGO: Drosochori - Avgo - Drosochori] Photo ofΑΥΓΟ: Δροσοχώρι - Αυγό - Δροσοχώρι [AVGO: Drosochori - Avgo - Drosochori] Photo ofΑΥΓΟ: Δροσοχώρι - Αυγό - Δροσοχώρι [AVGO: Drosochori - Avgo - Drosochori]

September 11, 2021
September 2021

near Drosochóri, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκινάει από το Δροσοχώρι μέσα σε δάσος ελάτων μέχρι λίγο πριν τα 1500 μέτρα υψόμετρο, όπου τερματίζει και ένας χωματόδρομος που έρχεται από το χωριό. Η συνέχεια έως την κορυφή είναι πάνω από το δασοόριο με συνεχή θέα 360 μοιρών.
Σήμανση υπάρχει μόνο μέσα στο δάσος, με κορδέλες που είναι στο τελευταίο στάδιο αποσύνθεσης και γι’ αυτό χρειάζεται συνεχή εγρήγορση για να τις ανακαλύπτεις. Εκτός δάσους το μονοπάτι είναι εμφανές, εάν έχεις κατά νου τη γενική πορεία. Εξάλλου, τα μονοπάτια συντηρούνται από τα κοπάδια αγελάδων, παρότι δημιουργούν και κάποια παράπλευρα. Κατά την ανάβαση χάσαμε προσωρινά σε 2-3 σημεία τις κορδέλες στο δάσος, αλλά στην κατάβαση τις ακολουθήσαμε πιστά και, επομένως, όποιος θέλει να παρακολουθεί συνεχώς το στίγμα, ας προτιμήσει αυτό της επιστροφής (όσον αφορά το δάσος). Στην κατάβαση περάσαμε από όλες τις ενδιάμεσες κορυφές και τις ράχες τους, ωστόσο οι πλαγιές στο Κάτω Αυγό και στο Μεσοβούνι είναι απότομες και δεν ενδείκνυνται εάν υπάρχει υγρασία. Κατά την ανάβαση περνάμε στη βάση αυτών των πλαγιών και μπορούμε να δούμε εάν μας ενδιαφέρουν για την επιστροφή.
Στο σημείο έναρξης της πορείας στο Δροσοχώρι μπορούμε να φτάσουμε με αυτοκίνητο. Στην είσοδο του οικισμού, όπου υπάρχει μικρή παιδική χαρά, δεν συνεχίζουμε δεξιά (όπως δείχνει πινακίδα «Κέντρο»), αλλά ανεβαίνουμε ευθεία στον τσιμεντόδρομο, ο οποίος γίνεται χωματόδρομος μέχρι το σημείο εκκίνησης και τα τελευταία σπίτια του χωριού.

Όπως στα περισσότερα πλέον βουνά, συναντήσαμε μόνο κοπάδια αγελάδων (και ένα κοπάδι αλόγων). Πρόβατα είδαμε μακριά στα ανατολικά, στις πλαγιές ανάμεσα στις κορυφές Αυγό και Όρνιο. Άρα θέμα τσοπανόσκυλων δεν φαίνεται να υπάρχει και η «ανησυχία» μας περιορίζεται στο δάσος, για αγριογούρουνα και αρκούδες.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Δροσοχώρι - όριο δάσους 1.00 (κορδέλες)
Όριο δάσους - διάσελο Αη Λιά-Μεσοβουνίου 1.00 (χωρίς σήμανση)
Διάσελο - Αυγό 1.30 (χωρίς)
Αυγό - Αη Λιάς (κορυφή) 1.20 (χωρίς)
Αη Λιάς - όριο δάσους 1.00 (χωρίς)
Όριο δάσους - Δροσοχώρι 0.45 (κορδέλες)

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Είμαστε στα τελευταία σπίτια του οικισμού και μπαίνουμε απευθείας στο δάσος.

Πρώτη διασταύρωσή μας με τον χωματόδρομο που ανεβαίνει μέχρι το όριο του δάσους.

Αυτό είναι ένα από τα καλά δείγματα.

Η δεύτερη διασταύρωσή μας με τον χωματόδρομο.

Εδώ καταλήγει και ο χωματόδρομος.

Ανεβαίνουμε διαγώνια αριστερά.

Μόλις βγούμε στην κορυφογραμμή έχουμε θέα 360 μοιρών.

Από αριστερά, οι κορυφές Μεσοβούνι, Κάτω Αυγό και Αυγό.

Στην επιστροφή δεν αγγίξαμε αυτό το μονοπάτι, καθώς κατεβήκαμε την πλαγιά από πάνω μας.

Χατζή, Αχελώος και Τζουμέρκα.

Το διάσελο Κάτω Αυγού-Αυγού είναι ο στόχος μας.

Αυγό

Θέα προς τα ΒΑ: Νεραϊδοχώρι και Περτούλι, κάτω από τις κορυφές της Νεράιδας. Φωτ.2: Θέα προς τις υπόλοιπες κορυφές του βουνού. Φωτ.3: Θέα προς Χατζή και Τζουμέρκα. Φωτ.4: Θέα προς Τζουμέρκα, Τσιγκόρι και Κακαρδίτσα.

Θέα προς τα ΒΔ: Η επιστροφή μας και στο βάθος η Κακαρδίτσα.

Θέα προς τα βόρεια.

Κοιτάζοντας πίσω, όλη την πορεία μας από την κορυφή.