Atzúbia - Xillibre - Benirrama - Castell de Gallinera

Photo ofAtzúbia - Xillibre - Benirrama - Castell de Gallinera Photo ofAtzúbia - Xillibre - Benirrama - Castell de Gallinera Photo ofAtzúbia - Xillibre - Benirrama - Castell de Gallinera

January 2, 2021
January 2021

near Adsubia, Valencia (España)

Atzúbia - Xillibre - Benirrama - Castell de Gallinera

La ruta s’inicia des del final del carrer Principal d’Atzúbia, on seguim les marques del PR-CV 58 i d’un sender local que porta a Asmaites. Comencem a caminar pel camí de les Foies i a mig kilòmetre abandonem el PR, girant a l’esquerre pel camí del Través seguint el sender local que indica Asmaites. Després de caminar poc més d’un kilòmetre deixem el camí per anar a l’esquerra per senda que comença a remuntar cap al pla del Miserà.
Ací tornem anar per camí asfaltat i en la primera bifurcació girem a la dreta per la carretera del Xillibre seguint de nou les marques grogues i blanques del PR. A uns 300 metres deixem la carretera per anar per l’esquerra un tros per camí que prompte abandonem per a tornar a pujar per senda en direcció al Tossal Pelat que cim que passem per baix anant al coll del Xillibre, on tornem a la carretera que travessem i pugem al cim del Xillibre també conegut com Almiserà, per una senda que ix a l’esquerra, dalt trobem una caseta de vigilància forestal i antenes a més d’unes magnífiques vistes panoràmiques cap a tots els costats.
Tornem a baixar a la carretera que anirem a la dreta uns 500 metres seguint el PR direcció al Castell de Gallinera. Després girem a la dreta de nou per camí mantenint-nos en el PR que deixarem uns metres més avant per anar per senda a l’esquerra per damunt de la Serra Foradà fins a trobar el passet de Benirrama que ens baixarà per l’ombria de Xap fins al primer nucli urbà de la Vall de Gallinera.
Després de passejar pels seus carrers, deixem Benirrama pel camí de la Font de la Mata fins al despoblat morisc de Benimarsoc.
Prenem el camí de la dreta i anem acostant-nos al tossal on està el Castell de Gallinera, al que li donem la volta abans d’intentar pujar, la senda que porta al castell està en molt mal estat i quasi tapada per la vegetació punxeguda que allí creix que ens impedí arribar als murs mig enderrocats del castell.
Seguim el camí i als pocs metres trobem l’encreuament del sender PR-CV 58 que havíem deixat agarrant-lo a l’esquerre cap a l’Atzúbia primer per senda i a partir d’una caseta que es diu el castell per camí que seguirem a l’esquerre en els dos primers encreuaments i a la dreta amb el següent que ens tornarà al poble i al inici de la ruta pel camí de les Foies.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

=========================================================================

La ruta se inicia desde el final de la calle Principal de l’Atzúbia, donde seguimos las marcas del PR-CV 58 y de un sendero local que lleva a Asmaites. Empezamos a andar por el camino de las Foies y a medio kilómetro abandonamos el PR, girando a la izquierda por el camino del Través siguiendo el sendero local que indica Asmaites. Después de andar poco más de un kilómetro dejamos el camino para ir a la izquierda por senda que empieza a remontar hacia el Pla de Miserà.
Aquí volvemos ir por camino asfaltado y en la primera bifurcación giramos a la derecha por la carretera del Xillibre siguiendo de nuevo las marcas amarillas y blancas del PR. A unos 300 metros dejamos la carretera para ir por la izquierda un trozo por camino que pronto abandonamos para volver a subir por senda en dirección al Tossal Pelat, cumbre que pasamos por bajo yendo al collado del Xillibre, donde volvemos a la carretera que cruzamos y subimos a la cumbre del Xillibre también conocido cómo Almiserà, por una senda que sale a la izquierda, arriba encontramos una caseta de vigilancia forestal y antenas además de unas magníficas vistas panorámicas hacia todos los lados.
Volvemos a bajar a la carretera que iremos a la derecha unos 500 metros siguiendo el PR dirección al Castillo de Gallinera. Después giramos a la derecha de nuevo por camino manteniéndonos en el PR que dejaremos unos metros más adelante para ir por senda a la izquierda por encima de la Sierra Forada hasta encontrar el passet de Benirrama que nos bajará por la umbría de Xap hasta el primer núcleo urbano de la Vall de Gallinera.
Después de pasear por sus calles, dejamos Benirrama por el camino de la Font de la Mata hasta el despoblado morisco de Benimarsoc.
Tomamos el camino de la derecha y vamos acercándonos al cerro donde está el Castillo de Gallinera, al que le damos la vuelta antes de intentar subir, la senda que lleva en el castillo está en muy mal estado y casi tapada por la vegetación espinosa que allí crece lo cual nos impidió llegar a los muros medio derruidos del castillo.
Seguimos el camino y a los pocos metros encontramos el cruce del sendero PR-CV 58 que habíamos dejado cogiéndolo a la izquierda hacia l'Atzúbia primero por senda y a partir de una caseta que se llama el castillo por camino que seguiremos a la izquierda en los dos primeros cruces y a la derecha con el siguiente, que nos volverá al pueblo y al inicio de la ruta por el camino de las Foies.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hiciste una valoración en wikiloc sobre su utilidad.