Photo ofAtzeneta - Mas de Remigi - Ermita de sant Miquel de les Torrocelles - Ermita de sant Joan - Castell d'Atzeneta - Atzeneta Photo ofAtzeneta - Mas de Remigi - Ermita de sant Miquel de les Torrocelles - Ermita de sant Joan - Castell d'Atzeneta - Atzeneta Photo ofAtzeneta - Mas de Remigi - Ermita de sant Miquel de les Torrocelles - Ermita de sant Joan - Castell d'Atzeneta - Atzeneta

June 16, 2016
June 2016

near Adzaneta, Valencia (España)

ATZENETA - CAMÍ DEL CASTELL - FONT DE LA TORRE - MAS DE MILLAN - MAS DE LA FONT DE L'ARBRE - MAS DE REMIGI - MAS DE MARÍN - ERMITA DE SANT MIQUEL DE LES TORROCELLES DE LLUCENA - CASA DE XAFA - MAS DEL CORRETGER - ERMITA DE SANT JOAN D'ATZENETA - CASTELL D'ATZENETA - PISTA DEL CASTELL - CARRETERA CV-165 - ATZENETA

La ruta s'inicia als peus d'una estàtua del Cor de Jesús, a l'encreuament de l'avinguda de Castelló i del carrer de l'Alt Maestrat de la localitat d'Atzeneta. Des d'allà prenem el carrer de la Mare de Déu de Loreto fins a fer cap a la seua plaça, on se situen l'Ermita d'aquesta advocació mariana i el seu Peiró.

Continuem recte per la seguida que portàvem a través del carrer de la Font de la Torre. En eixir del poble, aquesta via es transforma en el camí del Castell. No tardem en fer cap a la dita font de la Torre.

Ací el camí es bifurca. Nosaltres hem d'agafar el de la dreta, que puja i és, precisament, per on continua el camí del Castell. Ara travessem la partida de la Jovera i, sense adonar-nos-en, deixem momentàniament el recorregut antic del camí del Castell per a seguir de manera més còmoda per la pista.

Al següent encreuament, tombem a l'esquerra i ens reincorporem al camí del Castell, ara asfaltat. No tardem en aplegar al mas de Millán. Just després de passar-lo, el camí del Castell fa que abandonem l'asfalt i ens fica per una senda de terra, entre bancals principalment d'oliveres. Perdem altura a poc a poc mentre veiem, al fons, el castell d'Atzeneta i l'ermita de sant Joan.

Creuem el barranc del Gorg i, de seguida, se'ns presenta un nou encreuament. Ací girem a mà dreta i ens incorporem a la pista de les Llomes en direcció a la Teuleria. Comencem a remuntar cap a les Llomes d'Atzeneta i, per tant, a guanyar altura.

El paisatge de sotabosc i de moles ens envolta i les vistes comencen a ser agraïdes, tot dominant les planures que envolten el nucli d'Atzeneta. Finalment, al nostre davant, apareix el mas de Remigi, o de Remissio, com li diuen per ací.

El travessem i continuem el nostre camí per un sender molt agradable i tranquil. Més endavant, quan ja veiem Sant Miquel de les Torrocelles de lluny, eixim a un encreuament doble. Primer hem de continuar recte, per a tombar de seguida a la dreta. En poc més de deu minuts arribem a l'ermita de sant Miquel de les Torrocelles, ja en terme de Llucena.

Decidim aturar-nos per a esmorzar uns minuts i, en acabant, busquem una senda que baixa des de l'ermita fins al mateix llit del barranc de les Torrocelles i que ens ofereix unes vistes privilegiades de l'Ombria i de la Lloma dels Pericos.

Creuem el Barranc i ens incorporem, cap a l'esquerra, a una pista prou abandonada i desdibuixada. Després d'uns minuts de camí, creuem novament el Barranc i ens trobem amb un altre encreuament. Ací anem a la dreta per a caminar per una pista paral·lela al barranc de les Torrocelles, dit també barranc de sant Miquel.

No tardem en fer cap a la casa de Xafa i al mas del Corretger. També passem a tocar de la cova Obscura, un dels refugis més importants de rats penats de tot el País Valencià. A l'altra banda de Barranc, mentrestant, podem admirar les inexpugnables roques de la Pallissera.

Sense deixar aquest camí, poc després de passar pel maset de Beltran, apleguem a l'ermita de sant Joan i castell d'Atzeneta. Des d'aquest turó podem guaitar unes vistes meravelloses i privilegiades sobre les planures del Vinté, de les Oliveres de la Mora o de les Sorts. Cap a allà ens adrecem ara.

Agafem, doncs, la pista del Castell, que ressegueix el barranc homònim, que es transforma en la rambla d'Atzeneta quan s'ajunta amb el barranc del Gorg, fins a la carretera CV-165 (Atzeneta-Costur). L'agafem en direcció al poble des d'on havíem eixit i en arribar a l'encreuament entre l'avinguda de Castelló i la de sant Isidre, donem per acabada la ruta.

Atzeneta

PictographRiver Altitude 1,376 ft

Barranc del Gorg

Vista del mas de la Teuleria

Mas de la Font de l'Arbre

Vista del pla de la Riba-roja

PictographRiver Altitude 1,469 ft

Mas de Remigi

Vista llunyana de les Roques de la Pallissera

Vista de Sant Miquel de les Torrocelles

Vista del mas de la Noguera

PictographRiver Altitude 1,928 ft

Barranc

Mas de Marín

Photo ofErmita de sant Miquel de les Torrocelles Photo ofErmita de sant Miquel de les Torrocelles Photo ofErmita de sant Miquel de les Torrocelles

Ermita de sant Miquel de les Torrocelles

PictographRiver Altitude 1,665 ft

PictographRiver Altitude 1,633 ft

Casa de Xafa

Vista de les roques de la Pallissera

Mas del Corretger

PictographCave Altitude 1,610 ft

Cova Obscura

Vista del mas de la Pallissera

Maset de Beltran

Photo ofCastell d'Atzeneta i ermita de sant Joan Photo ofCastell d'Atzeneta i ermita de sant Joan Photo ofCastell d'Atzeneta i ermita de sant Joan

Castell d'Atzeneta i ermita de sant Joan

Atzeneta

• Photo of BRAULIET
    BRAULIET Mar 14, 2021

Caminata muy bonita, cómoda de realizar por carecer de mucho desnivel y muy bien indicada.