آتشگاه، سیاه سنگ نیشابور، شیرباد، سیاه سنگ گلمکان

Photo ofآتشگاه، سیاه سنگ نیشابور، شیرباد، سیاه سنگ گلمکان Photo ofآتشگاه، سیاه سنگ نیشابور، شیرباد، سیاه سنگ گلمکان Photo ofآتشگاه، سیاه سنگ نیشابور، شیرباد، سیاه سنگ گلمکان

June 29, 2023
June 2023

near Maḩalleh-ye Bālā-ye Zoshk, Razavi Khorasan (Iran)

به نام خداوند هستی بخش 🌺

پیمایش انفرادی چهار قله، آتشگاه، سیاه‌سنگ نیشابور، شیرباد و سیاه سنگ گلمکان.

تاریخ اجرا: ۸ تیر ماه ۱۴۰۲ عید قربان
مسیر صعود، از چشمه سبز گلمکان
مسافت پیمایش: ۲۰ کیلومتر
ارتفاع صعود شده: ۱۲۵۰ متر
زمان فعال: ۶ ساعت.

⛰️ با توجه به کنسلی دقیقه نودی دوره‌های آموزشی هیات کوهنوردی خراسان رضوی، امکان صعود خارج استان میسر نشد لذا تصمیم به صعود ارتفاعات گلمکان به شیرباد گرفته شد که از همنوردان کسی اعلام همراهی نکرد لذا تصمیم به صعود انفرادی گرفتم،
طبق معمول 😂

ساعت ۳:۳۰ صبح از مشهد حرکت کرده و دو ساعت بعد در چشمه سبز گلمکان کوله را بسته و راهی مسیر شدم.

مسیر پیمایش جبهه جنوب غربی دریاچه بود.

پاکوب قله، پانصد متر بعد از دریاچه تراورس میشه به سمت راست؛ که در ادامه روی خط‌الرأس می‌افته و تا قلهٔ آتشگاه شیب ملایمی داره.
مسیر انتخابی من درست جبهه شرقی قله بود؛
رُخ به رُخ، با یک شیب متوسط ۵۵ الی ۶۰ درجه، به طول ۴ کیلومتر که نزدیک سه کیلومتر آن شن اسکی بود.
(به دوستانی که از آمادگی بدنی مناسب برخوردار نیستند و یا با گروه های تعداد بالا صعود می کنند توصیه نمیشه.)
تا رسیدن به قله اول ۲/۵ ساعت تلاش کردم که هم زمان و هم انرژی زیادی ازم گرفت(۸:۲۰).
ساعت ۹:۱۵ «سیاه سنگ نیشابور» و یک ساعت بعد شیرباد صعود شد؛ که پس از مختصر استراحتی و نوشیدن چای، راهی قله «سیاه سنگ گلمکان» شده و در ادامه مسیر فرود و اتمام برنامه.

مسیر برنامه را با نرم افزار Wikiloc ثبت کردم به آیدی Mjahmadi

برای همراهان گرامی آرزوی ایامی خوش توام با شادکامی دارم.