ATAKÖY-MALTA ŞELALESİ-DEĞİRMENDERE

May 1, 2018
May 2018

near Yeni, İzmir (Türkiye)

Karacadağ'da birçok kez yürümüştük ama, Ataköy-MaltaMahallesi-Değirmendere parkurunu hiç yürümemiştik. Bugün bu parkuru da tamamlayalım dedik.
Ataköy'e İzban+Eshot otobüsleriyle ulaştık. Biraz geç başlamamız ve havanın da mevsim normallerinin üzerinde sıcak oluşu ilk başlarda bizi biraz zorladı. Karacadağ eskiköyden sonra Malta Şelalesi yönüne dönünce hava birden serinleyince yürümenin keyfi de bir başka oluverdi.
Parkurda genellikle orman yollarından yürünse de, güneşin etkisini ağaçlar azaltıyor. Zaman zaman patikalara da girilebiliyor. Parkurda iki yerde kaliteli suyu olan orman çeşmesi var. Şelale deresinin de güzel ve temiz suyu var.
Şelalede verdiğimiz kısa bir moladan sonra Değirmendere'ye yürüyerek parkurumuzu tamamladık.

ATAKÖY

ESKİKÖY

PictographRiver Altitude 990 ft

DERE

Yaz günlerinde suyu azalsa da, yıl boyunca sürekli akan, Karacadağ'ın en güzel deresi.

ÇEŞME

PictographPicnic Altitude 766 ft

MOLA

PictographWaterfall Altitude 730 ft

MALTA ŞELALESİ

Minik bir şelale ama, çevresi çok güzel ağaçlarla çevrili. Suyu temiz. Yürüyüşler sırasında burada biraz mola verip serinlemenin keyfine doyum olmuyor. Ancak , buraya gelen ziyaretçilerin kesinlikle daha duyarlı olması gerekiyor. Herkes getirdiği atıkları geri götürse ve başkalrının hakkına biraz saygı duysa şelalenin keyfine kesinlikle hiç doyum olmayacak.

SU KAYNAĞI

Parkur üzerinde yeni gördüğümüz bir su kaynağı. Suyu güzel ve temiz. İçmeye elverişli.