آستانه ، خنب ، astaneh, Khonb ، جزه ، jeze

Photo ofآستانه ، خنب ، astaneh, Khonb ، جزه ، jeze Photo ofآستانه ، خنب ، astaneh, Khonb ، جزه ، jeze Photo ofآستانه ، خنب ، astaneh, Khonb ، جزه ، jeze

October 18, 2019
October 2019

near Khonb, Isfahan (Iran)

آستانه ، خنب ، astaneh, Khonb ، جزه ، jeze
مسیر مذکور یکی از قدیمی ترین مسیرهای کوهنوردان کاشانی است . برای شروع می توانید وسیله نقلیه را در امتداد جاده آسفالت روبروی امامزاده روستای خنب گذاشته و از کناره جاده به انتهای جاده آسفالت حرکت کنید . پس از رسیدن به روستای جزه با علامت های آبشار را مشاهده می کنید . پس از رسیدن به آبشار جزه . از روی یال سمت چپ و یا پلکان دارای محافظ به بالای آبشار صعود کرده و مسیر را بین دو یال تا پس از درختان ادامه می دهید .
در مسیر با یک دو راهی روبرو خواهید شد .
راه سمت راست مسیر آستانه و چشمه است و مسیر سمت چپ راه قله گوجار را نشان می دهد .
از سمت راست به سمت یک قله که انتهای آن تمام سنگلاخ است حرکت کرده و به سرچشمه می رسیم.
مسیر برگشت برای کوتاهتر شدن مسافت پیاده روی از سمت چپ جاده به سمت سرچشمه تنب سرازیر شده و سپس از سیلاب و سورجه به سمت امامزاده باز می گردیم.