ASKUREN (SAN PEDRO). Memoria ibilbidea / Itinerario de la Memoria

Photo ofASKUREN (SAN PEDRO). Memoria ibilbidea / Itinerario de la Memoria Photo ofASKUREN (SAN PEDRO). Memoria ibilbidea / Itinerario de la Memoria Photo ofASKUREN (SAN PEDRO). Memoria ibilbidea / Itinerario de la Memoria

January 2, 2023
March 2022

near Urduña / Orduña, País Vasco (España)

(EU)
Askurengo (San Pedro) Memoria Ibilbideak 1936ko altxamendu militarra pairatu zuten pertsonen duintasuna eta oroimena berreskuratu nahi ditu. Defentsa antolatu zen mendietara bisita eginez, ezagutzera eman nahi da hilabete luzeetan gerraren bidegabekeria bizi behar izan zuten herrien historia. Garai hartako pertsonen historia ere ezagutarazi nahi da: frontea euren etxeetara hurbildu zenean leku seguruago baten bila abiatu zirenena zein euren senide maiteenak erbestera bidali behar izan zituztenena ere.
Askurengo (San Pedro) Memoriaren ibilbidea egitera gonbidatzen zaituztegu. Urduñatik abiatzen den 11,8 km-ko mendi-ibilbidea da (joan-etorria), Askuren (San Pedro) kota historikora igotzeko aukera ematen diguna. Bidea ekialderantz abiatzen da, Aloria aldera doan Ibazurra bidetik. Aloriako errotara heltzean larreak eta baserriak albo batera utzi eta basoan sartuko gara, mendian gora doan pistatik. Pista hori izango dugu momentu guztian gidari eta bidean zehar basoaren edertasunaz gozatzeko aukera izango dugu. Aldapari aurre egin eta Uzkianotik datorren bidearekin bat egiten dugunean azken aldapa baino ez zaigu geratuko. Errepublikarrek Askuren (San Pedro) mendia gotortu zuten, eta duela 80 urte baino gehiago eraikitako defentsen hondarrak dauzka oraindik, garai hartako gertaerak ulertzen lagunduz.

Informazio gehiago

-----------------------
(ES)
El itinerario de la Memoria de Askuren (San Pedro) pretende recuperar la dignidad y la memoria de aquellas personas que sufrieron la sublevación militar de 1936, visitando los montes donde se organizó la defensa y acercándonos a la historia de aquellos pueblos a los que les tocó vivir la injusticia de la guerra; aquellas personas que, acercándose el frente a sus hogares, decidieron partir hacia lugares más seguros o enviar al exilio a sus seres más queridos.
Os invitamos a recorrer el Itinerario de la Memoria de Askuren (San Pedro), un recorrido montañero de 11,8 km (ida y vuelta) que partiendo de Orduña nos permite ascender, a la histórica cota de Askuren (San Pedro). El sendero comienza su desplazamiento hacia el este, por el camino de Ibazurra hacia Aloria. Al llegar al molino de Aloria dejamos atrás los pastos y caseríos y nos adentramos en la zona boscosa, por la pista que sube por el monte. Esta pista nos guiará en todo momento y en el camino podremos disfrutar de la belleza del bosque. Al final de la cuesta alcanzamos el camino que viene de Uzkiano y afrontamos la última subida para alcanzar la cima del monte Askuren (San Pedro), que el bando republicano fortificó hace más de 80 años. Aún se conservan los restos de esas defensas, que nos ayudarán a comprender los acontecimientos de aquella época.