Ascensió Matagalls

April 2, 2017

near El Brull, Catalunya (España)

EXPLICACIÓ RUTA
La nostra ruta ha començat a Collformic, hem pujat pel GR5.2 fins que hem arribat a una pista que l'hem agafat cap a l'esquerre, on ens ha portat fins el pla de les cent seus. Des d'aqui hem anat seguint la pista fins que ens hem trobat en un tàlveg molt pronunciat que en el mateix surt un corriol que ens portarà a Sant Miquel de Barretons, i d'aqui seguim un altre corriol que ens portarà a la font del Matagalls i des d'allà arribarem al cim del Matagalls per on tornarem a baixar pel GR5.2.

OPINIÓ DE LA SORTIDA
Ha estat molt molt interesant perquè hem conegut llocs impressionants a mes de poder gaudir de la neu i una ruta molt entretinguda.

-PUNTS D'INTERÉS
Matagalls: és una muntanya de 1.698 metres del Massís del Montseny que es troba entre els municipis del Brull i Viladrau a Osona, i el del Montseny al Vallès Oriental.

Font del Matagalls: Està situada en el naixement del Torrent de la Font de Matagalls

Font del prat Xic: està localitzada vora el Torrent de Can Feliu, en l’anomenat Prat Xic de Can Feliu.

Sant Miquel de Barretons: Fou construïda probablement al segle XVI per l’ermità Miquel, procedent de Borgonya, atret per la llegenda de Segimon, qui li donà el nom de Sant Miquel. S’hi accedeix per un costerut tirany que surt vora el santuari de Sant Segimon o , d’una manera més planera, des del coll Saprunera.