Ascens al Turbó des de La Muria

October 17, 2017
October 2017

near La Muria, Aragón (España)

Arribem a La Muria i seguim per pista asfaltada fins a la font, a la font hi ha un petit refugi i una zona de lleure. Aquí es pot deixar el cotxe, nosaltres aprofitem el 4X4 i continuem 1,5 km més per pista fins al punt d'inici. El punt d'inici està senyalitzat (comença per un reste de pista a l'oest de la pista principal.
Seguim la resta de pista senyalitzada amb estaques de seguiment durant un quilòmetre. En aquest punt trobem una estaca que ens indica un sender a mà dreta, en fort desnivell. Seguim el sender pel mig del bosc amb el torrent a mà dreta, finalment arribem a la Collada del Cap de la Muntanyeta. A la Collada se'ns obre al sud tot la vall de Sant Adrià i el massís del Turbó en tota la seva vessant nord, a ponent se'ns obre a la llunyania la Peña Montañesa i el Cotiella, al nord les Maladetes treuen el nas. Seguim l'obvi sender que transcorre per la vall, entre les imponents i escarpades parets de l'antiga glacera. Al final de la vall virem al sud-oest fins assolir la carena, un cop a dalt seguim la carena ara al nord fins arribar al cim.
Retornem fent carena, envoltant el circ. Passem pel Turbonet i anant seguint fites disperses seguim més o menys la carena fins trobar el descens en diagonal per una tartera fins la Collada (el punt de descens es troba al coll entre el Pic de la Muntanyeta i el cim al nord. A la collada desfem el camí de pujada. (L'itinerari de retorn cal saber orientar-se)

Inici

• Photo of despanol
    despanol Jul 5, 2022

Hola Kelpons.
    Recordes si la baixada en diagonal per la tartera fins a la canal de Sant Adrià es fa bé, com era? Em refereixo a la tornada.
    Gràcies
    Daniel

• Photo of kelpons
    kelpons Jul 6, 2022

Es fa prou bé, però no deixa de ser tartera i resulta més incòmode que altres zones fressades del sender

• Photo of despanol
    despanol Jul 6, 2022

Moltes gràcies kelpons.
    Una altra cosa, es d'aquelles de pedra fina que et permeten baixar ràpid o bé es d'aquelles de blocs d'anar de roc en roc?
    Gràcies de nou i fins aviat.