Aşağı Kaçkar Huser Yaylası Yolu Yürüyüşü

Photo ofAşağı Kaçkar Huser Yaylası Yolu Yürüyüşü Photo ofAşağı Kaçkar Huser Yaylası Yolu Yürüyüşü Photo ofAşağı Kaçkar Huser Yaylası Yolu Yürüyüşü

August 23, 2021
August 2021

near Ayder, Rize (Türkiye)

Aslında Ayder'den direk eski patikayla Huser'e çıkma amaçlı yola koyulmuştuk. Ancak hem patika başlangıç noktasındaki çalışmalardan dolayı hem de Ayder'de rota hakkında deneyimli bir rehber arkadaşın tavsiyesi üzerine plan değiştirdik. Eski patika uzun zamandır kullanılmadığı için bazı yerleri kapanmış. Çok sık olduğu için de ağaç motorsuz patikayi açmak imkansız hale gelmiş. Bu yüzden patika planından vazgeçip aracımızla Avusor yaylasına girmeden soldan yukarıya Huser'e çıkan eski Aşağı Kaçkar- Huser yoluna kadar gittik. Aracı orada bırakıp yürümeye koyulduk.
Bu eski araç yolu şu an yüksek ve arazi vitesi olan araçlar dışında kullanıma uygun değildir. Biz yürüyerek çıktığımız için çok keyif aldık. Yer yer patikalara da girdik. Ama yol çok isleyen bir yol olmadığı için yürüyüş için de keyifli ve yaban izi barındıran bir rota. Ayrıca Yaban Mersinine ve ahududuya doyduğumuz bir rota oldu. Yol kenarları meyve cenneti. Çıkışımizin %80i sisli havada geçti. Yaban mersini ve mantar peşinde yoldan çıkmalarimiz da olduğundan biraz uzun sürdü. Huser zirve noktasına ulaştığımızda hava sisli ve bir hayli soğuktu. 1 saat dinlendikten sonra dönüş için hazırlık yaparken Dağlar yine bizi üzmedi :) kuvvetli rüzgar ile 15 dakika içinde sis yerini mükemmel bir bulut denizi manzarasına bıraktı. Senelik bulut denizi dozumuzu da aldıktan hemen yarım saat sonra hava yine kapattı ve yağmur atmaya başladı. Dönüş rotasını şarjdan dolayı kaydetmedim ama aynı rotadan bir hayli islanarak döndük :) Ara ara yağmurun durduğu ve bulut geçişlerini izlediğimiz rota bir hayli keyifli geçti. Bir dahaki fırsatta gerekli ekipmanları alıp Ayder'den Huser'e çıkan patikayi açmayı düşünüyoruz. :)

PictographWaterfall Altitude 6,033 ft

Yol üstünde ufak bir şelale

Photo ofYol boyu Yaban mersini ve ahududu toplayip yemek mümkün:) Photo ofYol boyu Yaban mersini ve ahududu toplayip yemek mümkün:)

Yol boyu Yaban mersini ve ahududu toplayip yemek mümkün:)

Siste yürümenin keyfi bir başka