AS GRALLEIRAS

October 11, 2020
October 2020

near Pitões das Júnias, Vila Real (Portugal)

Un recorrido por el límite de los Parques Naturales Xurés-Gères, que discurre por macizos rocosos llenos de colores y formas curiosas y con unas vistas espectaculares.
A lo largo del recorrido podemos encontrar numerosas especies vegetales propias de la sierra, algunas de distribución restringida y, con un poco de suerte, ver los rebaños de cabras montesas y algunas aves rapaces.
Desde Muíños nos acercamos al embalse de Salas por la carretera que va a
Calvo de Radín y desviamos a Requiás, cruzando la presa. Desde allí subimos por una carretera que sale del casco urbano hacia Portela de Pitoês y continuamos en dirección a Pitoês das Junias. Poco después de cruzar la línea fronteriza dejamos el coche.
En el punto más alto el camino se bifurca, pero seguimos recto y bajamos siguiendo unos hitos por un camino que a veces no se ve, hasta el fondo, y luego remontamos el otro lado, un poco intuitivamente, hasta los primeros picos. Aquí viene el tramo más complicado de todo, ya que hay que subir con un desnivel tremendo, casi en línea recta, teniendo que trepar en algunas ocasiones.
A la vuelta seguí unos hitos que encontré desde la parte de arriba y fue mucho más sencillo.

Unha ruta pola raia da fronteira dos parques Naturais Xurés- Gères, que discorre por entre masas rochosas cheas de cores e de formas curiosas e con espectaculares vistas.
En todo o percorrido podemos atopar numerosas especies vexetais características da serra, algunhas de distribución restrinxida e, cun pouco de sorte, ver os rabaños de cabras feras e algunhas aves de rapina.
Desde Muíños achegámonos ao encoro de Salas pola estrada que vai a
Calvos de Radín e desviámonos a Requiás, cruzando o encoro. Desde alí subimos por unha estrada que sae do centro la localidade á Portela de Pitoês e seguimos en dirección a Pitoês das Junias. Ao pouco de pasar a raia de fronteira deixamos o coche.
No punto máis alto, o camiño bifúrcase, pero nos seguimos dereito e baixamos seguindo algúns fitos por un carreiro que por veces non se ve, ata o fondo, e logo subimos pola outra beira, un pouco intuitivamente, aos primeiros cumes.
Imos cruzando ou beireando os distintos cumes ata chegar ao chan que hai entre o Coto das Gralleiras e ao Coto da Fontefría.