El tren d'Artouste - Vall de Soussouéou - Llac d'Artouste - Llac d'Arrèmoulit

Photo ofEl tren d'Artouste - Vall de Soussouéou - Llac d'Artouste - Llac d'Arrèmoulit Photo ofEl tren d'Artouste - Vall de Soussouéou - Llac d'Artouste - Llac d'Arrèmoulit Photo ofEl tren d'Artouste - Vall de Soussouéou - Llac d'Artouste - Llac d'Arrèmoulit

July 12, 2023
July 2023

near Gabas, Nouvelle-Aquitaine (France)

La sortida d'avui l'hem combinat entre el tren d'alta muntanya d'Artouste a uns 1.900 m. d'altitud, considerat el més alt d'Europa i senderisme entre els llacs d'Artouste i el d'Arrèmoulit.
L'hem començat des de d'on hi ha la presa de Fabréges, que hem agafat el telecabina que ha fet una ascensió d'uns 650m fins arribar a 1.900m.
Quan he arribat a dalt, hem gaudit del mirador on hem tingut unes vistes impressionants de la vall d'Ossau ben colgada per la boira i eixint del vell mig el pic de Midi d'Ossau.
Aquí mateix hi ha l'estació del tren que hem agafat per anar cap al Llac d'Artouste.
Durant tot el viatge, d'aproximadament uns 50 minuts, hem gaudit de les vistes de les muntanyes feréstegues dels Pirineus Atlàntics i de la vall de Soussouéou, essent una vall glacial i espai natural protegit, sense cap accés per carretera i situat al municipi de Laruns.
Després d'aquest meravellós viatge de 50 minuts que de pas també hem vist alguna marmota, arribem al llac d'Artouste.
A partir d'aquí hem emprés ruta per fer una circular i l'hem començat voltejant el mateix llac i tot seguit ens hem enfilat cap als llacs d'Arrèmoulit.
Amb la intenció de fer la circular hem anat cap al llac d'Arrious i a mig camí i després de comentar-ho amb diversos excursionistes que ens hem trobat, havíem de passar per la vertiginosa cordada de Passage d'Orteig que ens venia de baixada i ens ho han desaconsellat, doncs per fer-la millor fer aquesta circular a la inversa.
D'altre banda ens hi hem apropat fins quasi fer-la i realment tal com ens han aconsellat i els mateixos indicadors de la ruta ho informen, potser no l'haguéssim passat doncs el nivell de vertigen es molt gran i per a nosaltres és una dificultat.
Per tant si teniu el mateix problema i voleu veure el llac d'Arrèmolit, millor fer la ruta com l'hem fet nosaltres.
A partir del punt més proper del Passage d'Orteig, hem fet la ruta de tornada pel mateix camí, però l'hem gaudit igualment per la bellesa del paisatge.
Arribant a l'estació d'Artouste per tornar amb el mateix tren, se'ns ha apoderat la boira i ens queda pendent de tornar-hi un altre dia per acabar de gaudir de la bellesa de la vall de Soussouéou.
Un viatge espectacular.
Salut i natura.

Telecabina de Fabrèges

Photo ofMirador de l'estació d'Artouste amb el Pic de Midi d'Ossau al fons Photo ofMirador de l'estació d'Artouste amb el Pic de Midi d'Ossau al fons

Mirador de l'estació d'Artouste amb el Pic de Midi d'Ossau al fons

Agafem el Tren d'Artouste

Photo ofVistes amb el tren d'Artouste a 1900 m. d'altitud per la Vall de Soussouéou Photo ofVistes amb el tren d'Artouste a 1900 m. d'altitud per la Vall de Soussouéou

Vistes amb el tren d'Artouste a 1900 m. d'altitud per la Vall de Soussouéou

Vistes de la Vall de Soussouéou

Vistes de la Vall de Soussouéou

També trobem marmotes

Photo ofArribem al final del recorregut, Estació del llac d'Artouste Photo ofArribem al final del recorregut, Estació del llac d'Artouste Photo ofArribem al final del recorregut, Estació del llac d'Artouste

Arribem al final del recorregut, Estació del llac d'Artouste

PictographLake Altitude 6,461 ft

Rodejant el Llac d'Artouste

PictographLake Altitude 6,455 ft

PictographRiver Altitude 6,495 ft

Riu

PictographLake Altitude 7,167 ft

Llac d'Artouste mentre pugem al Llacs d'Arremoulit

PictographLake Altitude 7,301 ft

Els petits estanyols d'Arréumoulit

PictographLake Altitude 7,273 ft

PictographLake Altitude 7,315 ft

Llac d'Arrèmoulit

PictographRiver Altitude 7,596 ft
Photo ofVistes mentre anem al passage d'Orteig Photo ofVistes mentre anem al passage d'Orteig Photo ofVistes mentre anem al passage d'Orteig

Vistes mentre anem al passage d'Orteig

Al fons el Pic de Midi d'Ossau

PictographFlora Altitude 7,598 ft

Gentiana

Hem anat trobant congestes de neu