Artos Dağı Kış tırmanışı

1924
December 12, 2022
December 2022

near Şalıgöl, Van (Türkiye)

Van’ın Gevaş ilçesinde bulunan 3547 m yükseklikte ki Artos dağına kış tırmanışı gerçekleştirdim.

aliacar Feb 13, 2024

Merhaba. Bu faaliyeti gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. Bu Faaliyet ile ilgili raporunuza nasıl ulaşabilirim

• Photo of Doğu Yılmaz
    Doğu Yılmaz Feb 13, 2024

Merhaba, rapor yazmadım. Dilerseniz sorularınızı yanıtlayabilirim

aliacar Feb 13, 2024

Kampı nerede kurdunuz ve kamp alanına ulaşımı nasıl sağladınız, parkurdaki riskler nelerdir?

Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla krampon kullanmamışsınız. Krampon, ipe giriş vb emniyet tedbiri gerektiren noktalar, çığ riski barındıran noktalar var mı

• Photo of Doğu Yılmaz
    Doğu Yılmaz Feb 14, 2024

Kamp kurmadık, Van merkezde bir otelde kaldık ve sabah ezanında gevaşa hareket ettik. Minübüs bizi başlangıç rotası olan mesire alanına getirdi, haritada başlangıç yerimiz bellidir. Gün aydınlanmak üzereyken aynı rota üzerinden yükselmeye başladık, ki bu da haritada yer almakta. Arazi çok dikey bir yükselişle başlıyor. Biz 12 aralık sabahı başladık. Ve bu tarihte hava sürekli değişiyor güneşte açtı tipide de kaldık ve diz boyu karda rota açarak ilerledik. Rota oldukça dikey bu arada. Krampon veya ip birliğine gerek yok ama dağın omzuna çıkınca hedik kullanılabilir çünkü kar kalınlığı çok oluyor ve batıyorsun bu da haliye çok yoruyor. Bu dağa kışın, 1 günde çıkıp inmek isteyenler yüksek kondisyona sahip olmalılar. Hem çıkış hem iniş çok dik, otele döndüğümde dizlerimin titremesini hissediyordum. Eğer tempoda bir değişiklik olmazsa , hava karardıktan sonra dönüyorsunuz bu da tepe lambalarınızı ve yiyeceklerinizi iyi almanız suyunuzu iyi yüklenmeniz demektir. Toplam mesafe ve saat rota kaydında mevcut. Bir günde aldığınız irtifa hatra değer bir irtifa ve diklik hafife alınacak gibi değil. Yüksek irtifa botu yerine beşbinlik bot ve tozluk tercih ediniz.

Çığ riski bu tarihten sonra bulunuyor. Benim gittiğim tarihte hava soğuktu ama şubatın ikinci yarısı ve sonrası zemin daha yumuşak

aliacar Feb 14, 2024

Bilgilendirme için teşekkür ederim.