Photo ofΑρτεμίσιο (Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου, Χτένια Αρτεμισίου, Μαλεβός, Artemisio Mountain Running, Σκάλες, Ρέμα Γκαβέζου) Photo ofΑρτεμίσιο (Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου, Χτένια Αρτεμισίου, Μαλεβός, Artemisio Mountain Running, Σκάλες, Ρέμα Γκαβέζου) Photo ofΑρτεμίσιο (Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου, Χτένια Αρτεμισίου, Μαλεβός, Artemisio Mountain Running, Σκάλες, Ρέμα Γκαβέζου)

7 mi
1984
April 29, 2024
April 2024

near Kariá, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση από την Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου (950m), ανάβαση από τα Χτένια στην κορυφή Μαλεβός (1771m), κατάβαση όχι από την κλασική διαδρομή στη διασταύρωση προς τα χωριά Καρυά-Νεστάνη, συνέχεια προς Νεστάνη μέσω του Artemisio Mountain Running, περάσαμε από την περιοχή Σκάλες όπου βρίσκεται το διάσελο προς Κτενιά, κατηφορίσαμε μέσα από το ρέμα Γκαβέζου με κατεύθυνση τη Νεστάνη και διακοπή της διαδρομής στα 920 μέτρα υψόμετρο...

Η συγκεκριμένη διαδρομή θα είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας εάν είχαμε ξεκινήσει από το χωριό Καρυά όπου υπάρχουν μονοπάτια, αντί για την Ιερά Μονή στα 950 μέτρα υψόμετρο, όπως και εάν είχαμε κατηφορίσει στη Νεστάνη στα 660 μέτρα υψόμετρο όπου επίσης υπάρχει πεζοπορική επιλογή, αντί να "κοπεί" η διαδρομή στα 920 μέτρα υψόμετρο...
Συνεπώς ήταν μία διαδρομή μέτριας δυσκολίας με πιο απαιτητικό σημείο το πέρασμα από τα Χτένια του Αρτεμισίου, όπου δεν προτείνονται για αρχάριους. Η υπόλοιπη διαδρομή δεν είχε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία και η 20μελής ομάδα κινήθηκε με άνεση και χωρίς καθυστερήσεις, τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν ήταν μόλις 12 και η αθροιστική άνοδος δεν ξεπέρασε ούτε τα 900 μέτρα...

Συνοπτικά η περιήγηση είχε 3 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από την Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου προς τα Χτένια Αρτεμισίου, το πέρασμα ανάμεσα από τα Χτένια και η στάση στην κορυφή Μαλεβός (1771m). Δεύτερο στάδιο η κατάβαση από την κορυφή μέσω εναλλακτικού μονοπατιού και όχι από το κλασικό ίχνος έως τη διασταύρωση προς Καρυά, εμείς συνεχίσαμε προς Νεστάνη ακολουθώντας το ίχνος του Artemisio Mountain Running και φτάσαμε στο διάσελο με την ονομασία Σκάλες. Τρίτο στάδιο η κατάβαση μέσα από το ρέμα Γκαβέζου προς Νεστάνη, αλλά η διαδρομή "κόπηκε" στα 920 μέτρα υψόμετρο, αντί να συνεχίσουμε από μονοπάτι την πεζοπορική κατάβαση στο χωριό Νεστάνη...

Ο καιρός ήταν ανοιξιάτικος, με πολύ καλή διαύγεια, ευχάριστη ψύχρα πάνω από τα 1300 μέτρα υψόμετρο, ανέμους έως 3 μποφώρ και αυτό σε πολύ λίγα σημεία στα Χτένια και αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η κίνηση στα Χτένια Αρτεμισίου, τα οποία μολονότι πρόκειται για "μπουκίτσα" όπως σωστά αναφέρθηκε, δεν παύουν να είναι μία σύντομη άσκηση κίνησης σε βραχώδες και εκτεθειμένο πεδίο. Επίσης η εμπειρία της διάσχισης προς τη Νεστάνη ήταν ενδιαφέρουσα, μολονότι έμεινε ανολοκλήρωτη, καθώς "κόπηκε" στα 920 μέτρα υψόμετρο...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,1 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 4 ώρες και 23 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 51 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τον Πεζοπορικό Όμιλο Αθηνών.