Photo ofΑΡΣΑΝΑΣ Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΝΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΝΑΣ-ΚΟΡ.ΜΕΤ/ΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ/ΑΘΩΝΑΣ-Ν.ΣΚΗΤΗ-Ι.Μ.ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ Photo ofΑΡΣΑΝΑΣ Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΝΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΝΑΣ-ΚΟΡ.ΜΕΤ/ΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ/ΑΘΩΝΑΣ-Ν.ΣΚΗΤΗ-Ι.Μ.ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ Photo ofΑΡΣΑΝΑΣ Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΝΑΣ-Ι.Σ.ΑΓ.ΑΝΝΑΣ-ΚΟΡ.ΜΕΤ/ΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ/ΑΘΩΝΑΣ-Ν.ΣΚΗΤΗ-Ι.Μ.ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ

one day one hour 29 minutes
August 21, 2022
August 2022

near Skíti Agías Ánnis, Mount Athos (Greece)

Πρόκειται αρχικά για την κλασική ανάβαση από τον αρσανά της Ιεράς Σκήτης της Αγίας Άννας στην κορυφή του Άθωνα. Ξεκινώντας από το λιμανάκι της Αγίας Άννας ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι το οποίο κατευθύνεται προς το αρχονταρίκι της Αγίας Άννας με τα εκατοντάδες μονοπάτια. Φτάνοντας στο Αρχονταρίκι είναι μία καλή ευκαιρία για ένα πρώτο διάλειμμα. Αμέσως μετά το μονοπάτι από τον αρσανά τερματίζει σε διασταύρωση με το μεγάλο μονοπάτι που έρχεται από τα αριστερά από την μονή Αγίου Παύλου και στα δεξιά καταλήγει στην μονή Μεγίστης Λαύρας. Εμείς στρίβουμε στα δεξιά με κατεύθυνση προς την Μεγίστης Λαύρας για να φτάσουμε στην δασική θέση Σταυρός. Φτάνοντας στην δασική θέση Σταυρός βρίσκουμε διασταύρωση με το μονοπάτι στα αριστερά για την κορυφή του Άθωνα. Εδώ λίγο παρακάτω στο μονοπάτι για την Μεγίστης Λαύρας υπάρχει η τελευταία βρύση με νερό. Αφού γεμίσουμε τα παγούρια επιστρέφουμε στην διασταύρωση και στρίβουμε στο ανηφορικό μονοπάτι για την κορυφή του Άθωνα. Αυτό αρχικά μπαίνοντας στην αλπική ζώνη του βουνού μας οδηγεί στο καταφύγιο-εξωκλήσι της Παναγιάς. Αφού ξεκουραστούμε για λίγο συνεχίζουμε την ανηφορική μας πορεία μέχρι να φτάσουμε από μονοπάτι με σαφή ίχνος στην ψηλότερη κορυφή του Άθωνα και της Αθωνικής χερσονήσου, την κορυφή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Εδώ βρίσκουμε το ομώνυμο εξωκλήσι-καταφύγιο. Μετά από διανυκτέρευση στην κορυφή επιστρέφουμε την επόμενη μέρα από το ίδιο μονοπάτι μέχρι την δασική θέση Σταυρός. Στην διασταύρωση που υπάρχει εκεί στρίβουμε δεξιά συνεχίζοντας να ακολουθούμε το μονοπάτι της ανάβασης αλλά με αντίθετη φορά. Φτάνοντας στην σκήτη της Αγίας Άννας προσπερνάμε στα αριστερά το Αρχονταρίκι της και συνεχίζουμε ευθεία στο μονοπάτι που κατευθύνεται προς την μονή του Αγίου Παύλου. Περνάμε από την Νέα Σκήτη όπου και συναντάμε διασταύρωση στην οποία στρίβουμε δεξιά (ευθεία πηγαίνει στον αρσανά της Νέας Σκήτης που εμείς το αγνοούμε). Το μονοπάτι τελικά τερματίζει στον χωματόδρομο που συνδέει τον αρσανά της μονής του Αγίου Παύλου με την μονή του Αγίου Παύλου. Εμείς στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση προς τον αρσανά. Φτάνοντας στον αρσανά της μονής Αγίου Παύλου στρίβουμε δεξιά στον παραλιακό δρόμο. Αφού προσπεράσουμε στα δεξιά τον ανακαινισμένο πύργο του αρσανά ο δρόμος τερματίζει στην παραλία. Στο σημείο του τερματισμού ξεκινά το παραλιακό μονοπάτι για την μονή του Αγίου Διονυσίου το οποίο και ακολουθούμε. Αφού προσπεράσουμε δύο ξύλινους Σταυρούς τελικά φτάνουμε στην κεντρική πύλη της μονής του Αγίου Διονυσίου, εδώ ολοκληρώνεται η διήμερη πεζοπορική διαδρομή που σας παρουσιάσαμε προηγουμένως με ανάβαση στην κορυφή του Άθωνα ξεκινώντας από μηδενικό υψόμετρο στον αρσανά της Ιεράς Σκήτης της Αγίας Άννας και τερματίζοντας την επόμενη μέρα στην Ιερά Μονή του Αγίου Διονυσίου.