Árpádtető - Rücker-bányató - Árpádtető (kutyás túra)

Photo ofÁrpádtető - Rücker-bányató - Árpádtető (kutyás túra) Photo ofÁrpádtető - Rücker-bányató - Árpádtető (kutyás túra) Photo ofÁrpádtető - Rücker-bányató - Árpádtető (kutyás túra)

January 20, 2019
January 2019

near Pécsbánya, Pécs (Magyarország)

Nem túl szép, de izgalmas kis túra. A Mecsextrém Parknál lehet parkolni, a túra is innen indul. Mi előbb leereszkedtünk az egykori bányaterületre, a kezdeti, vékony hóréteget elhagyva aztán masszív dagonyává változott az út.

Itt egymást érték a kisebb-nagyobb külszíni fejtések, s bár több helyen "megkezdték" a rekultivációs tevékenységeket, azért eléggé világvége hangulata van a tájnak. Rengeteg illegális szemétlerakó, az egykor virágzó bányák nyomai, betontömbök, fekete talaj.

Az útvonal viszonylag könnyen követhető, bár a turista jelek zöme több helyen megkopott, de jól láthatóak. Kék+, bányászjelvény, kék négyzet, majd a kék sáv a sorrend. Sok út, kereszteződés ér viszont össze, szóval azért könnyű rossz úton elindulni, de ez némi figyelemmel elkerülhető. A kutyákat talán érdemes szem előtt tartani, plusz van néhány erdő- és romlakó az egykori aknák területén.

Az apokaliptikus hangulat a Rücker-bányatónál ér véget, ide érdemes egy rövid kitérőt tenni, még így télen is kedves volt. Utána kaptató a kék négyzeten, majd innen már vissza a sávon. Kivételesen nagyon örültünk a betonnak. Ez a rész erdészeti műút, fakitermeléssel.

Itt volt egy kedves meglepetésünk is, egy magányos, nagy szarvas kisétált elénk az útra, szép lassan, nyugodtan. Szerencsére a kutyák nem ugrottak meg, ő meg csak eltűnt a másik oldalon.