Arinsal – Refugi del Comapedrosa – Estany de les Truites

Photo ofArinsal – Refugi del Comapedrosa – Estany de les Truites Photo ofArinsal – Refugi del Comapedrosa – Estany de les Truites Photo ofArinsal – Refugi del Comapedrosa – Estany de les Truites

July 12, 2016
July 2016

•   5 2 Reviews

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Preciosa caminada al parc natural comunal de les Valls del Comapedrosa, amb sortida des dels Prats Sobirans d’Arinsal, a on arribem girant a la dreta, després de passar el túnel que hi ha al final d’aquesta població i deixant la carretera que s’enfila cap a les pistes d’esquí.

Comencem a caminar, seguint el GR-11, que va per una ample pista, que va pujant, passant pel dipòsit d’aigües d’Arinsal, entrant al parc (hi ha un rètol) i on de seguida trobem una desviació a la dreta per anar cap a la vall del Pla de l’Estany. Seguim endavant i ràpidament creuem primer el pont del riu del Pla de l’Estany o de l’Areny i tot seguit, el pont de riu de Comapedrosa. Aquests dos rius, en ajuntar-se formen el riu Pollós, afluent del riu Valira.

Continuem pujant, ara per l’obaga de Comapedrosa, amb el riu al costat que va fent diferents salts pel salvar el desnivell, mentre tenim davant una gran cascada, d’un dels torrents que baixen de les canals de la muntanya. El camí s’enfila cap al collet, a on arribem després de fer un seguit de llaçades i on se’ns obre una esplèndida vall, amb una verdor exuberant i una preciosa catifa de flors.

Deixem el camí per pujar al refugi guardat, on aprofitem per menjar i reposar una mica, tot contemplant la vall i la imponent muntanya del Comapedrosa. Anem al cap d’una estona, al proper estany de les Truites, al que donem la volta, tornem al refugi i sense parar, baixem al fons de la vall, seguint el camí que va cap a aquest cim, on gaudim dels verds prats plens de flors i nerets florits, amb el riu al costat i l’espectacle d’una imponent cascada que salta provinent de l’estany Negre.

Comencem la tornada, seguint el GR-11, que va pel fons de la vall, tot passant per la pleta i on el riu, en aquest tram molt planer, fa un seguit d’aiguamolls, formant un paisatge realment espectacular. Arribem ja a la baixada i seguint sempre el mateix camí de pujada, gaudim altre cop dels salts del riu, les flors, els boscos de pi negre i avets, retornem al punt de sortida d’Arinsal.

Sortida i arribada - Arinsal, prats Sobirans

Dipòsit d'aigües d'Arinsal

PictographBridge Altitude 5,702 ft

Pont del riu del Pla de l'Estany o de l'Areny

PictographBridge Altitude 5,712 ft

PictographWilderness hut Altitude 6,987 ft

Pleta de Comapedrosa

PictographInformation point Altitude 5,846 ft

Inici del parc natural del Comapedrosa

• Paula Prats Oct 22, 2017

Muy bien señalizada la ruta hasta el refugio y Estany.
    Pasé de subida al Comapedrosa para coronar Andorra, desde el refugio ves la imponente cima. Desde allí, aún 700 metros de desnivel en positivo.
    Hasta el Estany de les truites un paseito interesante.
    Yo subí el 26 de septiembre y me asombraron los diferentes tonos de rojo en el cambio de estación de todo el follaje.

• Photo of erill
    erill Oct 23, 2017

Celebro que te gustase la ruta y además, pudieses subir al Comapedrosa.
    En esta época, los bosques están majestuosos con los colores de otoño.
    Salut i bones caminades!

• Ione Odriozola Aug 18, 2021

Esta molt ben indicada la ruta i és molt fàcil de seguir. Dificultat moderada perquè les pujades son dures, amb poca ombra i sense fonts fins al refugi.

• Photo of erill
    erill Aug 24, 2021

Gràcies Ione Odriozola pel comentari i celebro que la ruta hagi estat del teu interès.