Ariassos Antik Kenti - Çubuk Boğazı

Photo ofAriassos Antik Kenti - Çubuk Boğazı Photo ofAriassos Antik Kenti - Çubuk Boğazı Photo ofAriassos Antik Kenti - Çubuk Boğazı

December 13, 2017
December 2017

near Akkoç, Antalya (Türkiye)

Ariassos antik kenti ,İskender ( Via Sebaste ) yoluna yakın bir noktada.Kent önemli bir geçiş noktası üzerinde bulunması nedeniyle geçiş ücreti ve haraç ile yaşamış. Kentin Geç Roma Döneminde yaşadığı deprem neticesi yıkıldığı ve bu nedenle terk edildiği sanılmaktadır. Kentte bugün, Roma Döneminde yapılmış üç kemerli bir giriş kapısından başka hiçbir yapı ayakta kalmamıştır.

Ariassos Antik Kent kalıntılarını hafif bir tırmanışla geçiyoruz. Tepeye ulaştığınızda sizi Akkoç Köyü ve ovasının muhteşem manzarası karşılıyor. Tepeden yatay olarak Akkoç Köyü paralelinde ilerlerken zaman zaman izi kaybolmuş patikalardan ilerliyor tam rehavete kapılıyorken ansızın makilerin dikenleri bileklerimize batıyor ve kendimize geliyoruz . Tam aman of diyecekken toprak yola ulaşıyor ve rahatlıyoruz. Toprak yoldan belirli bir süre tırmanarak bir boğaz geçişinin ağzında mola veriyoruz. Mola yerinden sonra sis bastirıyor yatay bir geçişle boğazdan hafif hafif alçalıyoruz. 100 metrelik bir bölümde dik kayran bir arazide zaman zaman kayarak zaman zaman ağaçlardan tutunarak dere yatağına inip burdaki kullanılmayan bir göç yoluna bağlanıyoruz. Bir müddet ilerledikten sonra Antalya Ovasını Anadolu Platosuna bağlayan önemli bir geçiş noktası olan Çubuk Boğazı başlangıcındaki ana yola kavuşuyoruz.
Parkurda yeterli su kaynağı mevcut..

Akkoç Patika Ayrımı

Patika Girişi...

Patika-Orman Yolu Bağlantısı

Patika-Toprak Yol Birleşimi

Sert İniş (Dik ve Kaygan Taşlık)