Arfa - La Freita - Arfa

June 5, 2017
June 2017

•   4.3 1 review

near Arfa, Catalunya (España)

Aquesta ruta l'hem improvisada respecte l'inicial que teníem planejada. El temps, que ha anat empitjorant, ens ha privat segurament de més i bons racons. No obstant, hem assaborit sota la pluja constant durant tota la pujada fins al coll de la Creu de La Freita dels espais feréstecs i singulars d'aquest trosset de país.

La pluja i la boira que ens animava a seguir corriol amunt no ens ha decebut i hem pogut albirar des del poble perdut de La Freita l'aturada del temps en aquest racó. La Serra del Cadí, ben a prop, badava davant de cadascun dels nostres passos. I nosaltres, atònits, ens imaginàvem com devia ser la vida en altres temps de l'antigor, o potser no tan llunyans. A La Freita, avui, ja ni queden els records d'aquelles vivències; el temps ja no hi corre.

De baixada hem resseguit la pista del Camí Natural de les Mines que mena a El Pla de Sant Tirs. Ens hem desviat cap a l'àrea de descans de l'Antic Funicular. Un tros enllà, seguint la pista, i sense que hi hagi cap indicació, hi davalla un sender força rost. Amb les condicions de la jornada, no es podien evitar relliscades, patinades i mig apuntalar el cul. Una mica més avall, el corriol es fa més amè i es respira la serenor i la bellesa de l'entorn. Acabarem trobant el camí que uneix Arfa amb Adrall, després de passar per una finca particular. Les vaques que allí pasturen repassaran atentes el vostre pas.

• Photo of nawy
    nawy Oct 1, 2019

El tram entre la Freita i Arfa es complicat. Una baixada molt tècnica amb bastant desnivell.

• Photo of Knes
    Knes Oct 1, 2019

Si ha plogut, el tram es fa més complicat. És força rost, sí, però com es gaudeix!!! 😀