Area Murtal - Mola Segart (x la canal) - Pic de l'Aguila - La Redona (x la canal) - Area Murtal

March 12, 2017
February 2017

near Segart, Valencia (España)

Dissabte 18 de febrer de 2017
Comence la ruta en l'àrea del Murtal, àrea amb taules i una font, a mitjan camí entre l'autovia i Segart.
Tinc vàries rutes als GPS per anar seguint de referència, però sobre tot les de l'usuari "Misjueves", tot i que vaig unint varis tracks i vaig fent la ruta un poc al meu aire, sobre tot buscant fer desnivell sense importar-me tant la distància i/o el temps que em porte.
Entrant al q és la ruta, comence creuant la carretera i agafe el camí que va cap a la Mola, tot i que als primers metres trobe una senda a l'esquerre que puja prou directa i que agafe. No té cap dificultat llevat del desnivell. Ahi vaig fent entre bosc i en el proper creuament que em trobe gire a la dreta ja que al cap i a la fi, on vull anar és cap a la Mola. Després de la pujada per escalfar muscles, camine un poc mantenint alçada i arribe a un nou creuament, que jo seguiré recte, per començar a baixar prou directe pràcticament tot el que he pujat, arribant de nou al camí que hauria d'haver seguit per dirigir-me cap a la Mola. Entre zona boscosa molt xula aniré caminant paral·lel a una urbanització (crec que la de El Murtal), i no la deixaré ja fins eixir a la pista que voreja La Mola. ** He de comentar que en aquesta zona xula, la senda té unes rampetes que cada volta semblen això, menys camí i més rampes, gràcies sobre tot, als ciclistes btt que hi roden per ahi.. Així els ho vaig dir, però encara es feren els ofesos i per supost que tenen dret a desfer els camins... en fi, no calen més comentaris...***
Un cop a la pista enfront de La Mola hi ha 2 opcions: fer-li la volta i pujar per la senda normal, o enfilar cap La Mola per la "càries", és a dir, la canal. Jo agafe aquesta segona opció; no és la primera volta que la faig i anant en compte, és puja prou fàcil.
Un descanset al cim, un mosset per recuperar forces i cap avall, esta volta sí, per la senda normal d'accés al cim.
Un cop baix, cap a la dreta i seguint la pista forestal (hi ha una senda als pocs metres d'arribar a la pista, també a la dreta, que a la fi et portaria al mateix lloc) arribe de nou al punt per on havia vingut un poc abans.
A partir d'ací, em queda seguir la pista i aniria cap a Sto Espíritu de Gilet, o agafar una sendeta cap a la dreta que en poc de temps em portarà al Pic de l'Àguila, que és el meu proper objectiu. L'alt no té cap dificultat i abans que te n'anodes, ja estàs dalt.
Seguint els tracks que tenia, em dirigisc cap a la Redona, però com si anara cap a Sto Espíritu.
Sobre mapa, em va parèixer que seguint per un barranc (marcat amb senyals de sender) evitava una bona volta. Al final, eixe barranc es fa prou espés de vegetació i pràcticament no es pot passar. Mirant mapa de nou, seguint un poc a l'esquerre eixia a un camí que em portaria on es suposava que hauria d'haver arribat seguint el barranc. Per sort, axinia és, i fent un poc de travessa vaig eixir tot just davant d'un refugi-casa de caçadors (de Xocainet?).
Arribats ací (uns 200-300 metres cap a la dreta), arribe al creument on tenia previst arribar. El tema és que el track em fa caminar entre mig de camps de taronges. Mirant l'hora que era i que no era hora d'allargar molt més la volta, seguisc el track, que a la fin em porten a un camí que va per dalt dels horts, i que cal seguir cap a l'esquerre. Al ratet arriba a un sender, que prompte s'emina cap amunt i empalma amb la senda que baixa del Xocainet. Jo seguisc cap a la dreta, que en poquet em deixarà a la pista que hi ha just baix de l'alt de La Redona.
Torne a tindre 2 opcions, seguir recte i pujaar per la senda marcada normal, o... tinc un track que anant cap a la dreta, fa la volta a la muntanya buscant un sender que pujarà a través d'una altra canal. Ja estic ahi, i ésta no la conec, aixina que cap a la canal, jeje...
Si deia que la canal de La mola és molt fàcil, ésta té un punt més d'exigència quant a que el terreny està prou desfet i costa un poc progressar, sobre també perquè s'enfila prou, però amb tranquilitat es puja bé es troben prou punt d'on anar agafant-se per pujar.
Les vistes des de La Redona valen la pena... a més un altre mosset i descanset curtet per recuperar vindran bé...
Senda cap avall senyalitzada i curteta, i en menys de 10 minuts baix de nou... però en lloc d'arribar fins a la pista, agafe una senda que ix a la dreta (la segon, no la primera, ja que hi ha una senda abans)... Per zona boscosa, la senda comença a baixar prou ràpid... En 10 minutets aprox arribem a una pista on trobem un pal indicador; jo seguisc cap a l'esquerre direcció al barranc de les merles....
Segueix baixant el camí, i en ratet arribarem a una font... ahi cal estar atent ja que hem de deixar la senda marcada i agafar-ne una que puja cap a l'esquerre... Ésta serà ja última pujadeta del dia... Un cop comencem a baixar, arribarem prompte a un creument que seguisc recte repetint ara sí la primera baixada que havia fet de bon matí.
Un cop feta la baixadeta i arribats a una pista on hi ha un pal indicador, giraré a la dreta (cap a l'esquerre seguiria de nou el camí cap La Mola) per anar en pocs minuts al principi de la ruta.

*** Sobre la ruta, té parts molt xules (com l'aproximació cap a la Mola o el barranc de les merles) i altres no tant (massa pista forestal, però sobre tot la zona d'horts pròxima a Sto Espíritu)... En qualsevol cas, la zona ofereix moltes possibilitats i té paratges i vistes molt xules, pel que la recomane per a anar descobrint poc a poc...