Arbúcies - Castell de Montsoriu - Arbúcies

September 21, 2021
September 2021

near Arbúcies, Catalunya (España)

Aquest track el vaig extreure d'una ruta existent a wikiloc, i tot i que semblava fàcil de realitzar les condicions dels camins no eren gaire bones, almenys en la primera meitat de la ruta. Passo a detallar la ruta per zones per a explicar millor la situació que ens vam trobar:
- Els primers 2 km de la ruta es fan molt bé (Arbúcies - pista).
- El km 2 al 3 són força més complicats, ja que es travessa una pista una mica deixada i amb bardisses, es visita el Salt de la Dona d'Aigua (molt bonic i recomanable) per a continuació seguir el riu per un caminet al costat que, no existeix! La nostra teoria és que el temporal Glòria va tirar tot d'arbres a terra, que han pràcticament esborrat el camí i han deixat com a única opció seguir el mateix curs del riu! Va ser una experiència salvatgement satisfactòria, però realment hi ha passos amb molt poc espai i s'ha de pensar bé que es fa amb l'aigua i els peus, ja que endavant ens queden encara molts quilòmetres (feia bon temps i nosaltres vam optar per fer aquest tram descalços).
- Kms 3 a 5, torna a ser una pista fàcil amb un pendent força pla (des del final del riu a la zona de pícnic El Pol i la carretera GI-552).
- Un cop travessada la carretera es fan uns 400 metres força planers fins que s'agafa una pista que ja comença a pujar cap al Castell de Montsoriu.
- És aquest tram de pujada fins al castell el que ens va portar més problemes. En tot aquest vessant est del massís hi ha realment un munt de pistes i camins, però molts van paral·lels entre ells i només estan connectats de manera puntual. A més a més ens vam trobar algunes pistes que estaven totalment cobertes per bardisses, havent de tornar enrere un parell o tres de cops. Probablement hi ha opcions més segures que seguir tracks antics d'internet, i a vista de maps hi ha pistes sensiblement més grans i netes que les que vam escollir, així que aquest tram podria ser força millorable.
- Les vistes des del Castell de Montsoriu són acollonants, i tot i que no vam entrar-hi per falta de temps (en vam perdre molt a la pujada) semblava força recomanable (6 euros amb guia el setembre del 2021).
- A partir d'aquí i fins a Arbúcies el camí gairebé no té pèrdua, ja que està marcat d'una manera molt bona amb senyals cada cop que hi ha algun canvi de sentit o intersecció.