ararat ترکیه

July 31, 2022
July 2022

near Çevirme, Ağrı (Türkiye)

قله ارادات
من در تاریخ ۵/۳۰ از شهرزیبای نیشابور بعد از ظهر ساعت۴ب سمت تهران با وسیله شخصی راهی شدم شب ساعت ۱۲شب تهران رسیدم و شب رو تهران خوابیدم صبح روز ۵/۳۱ازساعت ۱۲و نیم راهی تبریز شدم وبعد از ظهر ساعت ۶ رسیدم شب رو اونجا اسکان گرفتم و صبح ساعت ۷ ترمینال رفتم ماشین رو داخل پارکینگ ترمینال گداشتم و با گروه ملحق شدم ساعت ۷ونیم راه افتادیم و ساعت ۱۲رسیدیم مرزبازرگان با یک دستگاه اتوبوس و ساعت حدود ۲ونیم رسیدم ب هتل ارارات شهر دوغوبایزید شب رو استراحت کردیم و صب ساعت ۷ونیم راهی قله شدم ساعت ۸و نیم رسیدیم پای کار ک با ۲تا ون ک تعداد ۲۳ نفر بودیم بارهای اضافه رو دادیم قاطر ها ک از قبل هماهنگ شده بود از پای کار استادت زدیم و در ساعت ۳بعداز ظهر بود ب کمپ ۱ک در ارتفاع ۳و ۲۸۰متری بودبارهارو قاطر اورده بود اونجا چادر زدیم شب رو کمپ بودیم و صب ساعت ۷ دوباره لوازم و چادر هارو جمع کردم و گذاشتیم ک قاطر ها تا کمپ دوم بیارن و ساعت ۸ راه افتادیم ودرحدود ساع ۲ونیم رسیدیم کمپ دوم ک لوازم و بارها رو اورده بودن اونجا و جایی برا چادر اماده کردیم ک در ارتفاع ۴و ۶۰۰ و برای هم هوایی انجا بودم هوای سرد و سوزناکی داشت برف یخ بود درورمون و شبرو در کمپ ۲ بسر بردیم و استارت رو ساعت ۱بامداد زدیم بعد از پیمایش تقریبا ۴ساعت یه استراحت کوچیک کردیم و دوباره استارت کردم ساعت ۶ و ۳۰دقیقا صب رسیدیم قله بعداز گذشت حدود ۱ساعت استارت برگشت خورد ساعت ۱۰ صب کمپ ۲ بودم لوازم و چادر هارو جمع کردیم و دادیم قاطر ها بیارن ۱۱ مجدد استارت زدیم و ساعت ۱۲و نیم رسیدیم کمپ ۱ ویه استراحت کوچیک و مجدد ایتارت کردیم و ساعت ۴رسیدیم پای کار ک منظر چند تا از دوستای مصدوموم مون شدیم تا برسن تعدای با ون اولی رفتن و ما بقی منتظر شدیم گروه کامل شه ساعت ۶ راه افتادیم ب سمت هتل شبو اونجا بودیم صب ساعت ۹ جمع شدیم برای جشن صعود و بعد از جشن ساعت ۱۲راه افتادیم سمت مرز و تبریز ساعت ۹ شب تبریز بودیم و دوستان همه از هم خداحافظی کردیم و بنده مجدد تنها راه افتادم سمت تهران شب رو تا زنجان رسوندم وخوابیدم ساعت ۶صب راه افتادم و ساعت ۱۰ رسیدم تهران و بعداز ۲ساعتی استراحت مجدد سمت نیشابور راه افتادم و ساعت خدود ساعت ۹و۱۰ رسیدم نیشابور و این پایان یه مجارا جوی و صعود شیرین بود