Photo ofAransa: del Refugi del Fornell al Mirador del Pla de Llet (2.145 metres) pel Prat Miró i el Coll de Queralt (Baixa Cerdanya) Photo ofAransa: del Refugi del Fornell al Mirador del Pla de Llet (2.145 metres) pel Prat Miró i el Coll de Queralt (Baixa Cerdanya) Photo ofAransa: del Refugi del Fornell al Mirador del Pla de Llet (2.145 metres) pel Prat Miró i el Coll de Queralt (Baixa Cerdanya)

April 6, 2024
April 2024

•   5 2 Reviews

near Arànser, Catalunya (España)

Aransa: del Refugi del Fornell (1.892 metres) al Mirador del Pla de Llet (2.145 metres) pel Prat Miró i el Coll de Queralt (Baixa Cerdanya)

Ruta circular des del Fornell passant per:

- Aparcament i refugi guardat del Fornell (0.0 km)
- Bosc d'Aransa (0.4 km)
- Prat Miró (1.9 km)
- Les Collades, o Coll de Queralt (3.6 km)
- Roc del Corb (3.9 km)
- Mirador del Cadí (4.2 km)
- Cim del Pla de Llet (4.8 km)
- Mirador del Pla de Llet, o d'Aransa (5.2 km)
- Les Collades, o Coll de Queralt, de tornada (7.7 km)
- Torrent de Fontanals (8.9 km)
- Torrent dels Clots de l'Orri (9.4 km)
- El Fornell. Final de la ruta (10.6 km)

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament del Fornell. Pals indicadors i plafons informatius Photo ofAparcament del Fornell. Pals indicadors i plafons informatius Photo ofAparcament del Fornell. Pals indicadors i plafons informatius

Aparcament del Fornell. Pals indicadors i plafons informatius

Aparcament del Fornell. Pals indicadors i plafons informatius.

PictographMountain hut Altitude 6,191 ft
Photo ofEns acostem al refugi guardat del Fornell, base de l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa Photo ofEns acostem al refugi guardat del Fornell, base de l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa Photo ofEns acostem al refugi guardat del Fornell, base de l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa

Ens acostem al refugi guardat del Fornell, base de l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa.

PictographMountain hut Altitude 6,204 ft
Photo ofRefugi guardat del Fornell. Flors del camí Photo ofRefugi guardat del Fornell. Flors del camí Photo ofRefugi guardat del Fornell. Flors del camí

Refugi guardat del Fornell. Flors del camí

Refugi guardat del Fornell. Flors del camí. Trobem molts exemplars de Crocus vernus, "Safrà de muntanya", en català i "Azafrán silvestre o Crocus holandés", en castellà.

Photo ofPal indicador. Travessem la pista i seguim a l'esquerra, en direcció al Bosc d'Aransa Photo ofPal indicador. Travessem la pista i seguim a l'esquerra, en direcció al Bosc d'Aransa Photo ofPal indicador. Travessem la pista i seguim a l'esquerra, en direcció al Bosc d'Aransa

Pal indicador. Travessem la pista i seguim a l'esquerra, en direcció al Bosc d'Aransa.

PictographRiver Altitude 6,204 ft
Photo ofRierol, que travessem i seguim en direcció al Bosc d'Aransa (marques verdes) Photo ofRierol, que travessem i seguim en direcció al Bosc d'Aransa (marques verdes) Photo ofRierol, que travessem i seguim en direcció al Bosc d'Aransa (marques verdes)

Rierol, que travessem i seguim en direcció al Bosc d'Aransa (marques verdes)

Photo ofCruïlla. Seguim per la pista de l'esquerra, amb marques del circuit verd Photo ofCruïlla. Seguim per la pista de l'esquerra, amb marques del circuit verd Photo ofCruïlla. Seguim per la pista de l'esquerra, amb marques del circuit verd

Cruïlla. Seguim per la pista de l'esquerra, amb marques del circuit verd

Cruïlla. Seguim per la pista de l'esquerra, amb marques del circuit verd.

Photo ofCruïlla. Seguim a la dreta travessant el rierol i seguint les marques verdes Photo ofCruïlla. Seguim a la dreta travessant el rierol i seguint les marques verdes Photo ofCruïlla. Seguim a la dreta travessant el rierol i seguint les marques verdes

Cruïlla. Seguim a la dreta travessant el rierol i seguint les marques verdes

Cruïlla. Seguim a la dreta travessant el rierol i seguint les marques verdes.

Photo ofCreuem el rierol i seguim camí per la ruta verda Photo ofCreuem el rierol i seguim camí per la ruta verda Photo ofCreuem el rierol i seguim camí per la ruta verda

Creuem el rierol i seguim camí per la ruta verda

Creuem el rierol i seguim camí per la ruta verda.

Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim a l'esquerra (verdes), tot i que les dues pistes van a parar al mateix lloc Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim a l'esquerra (verdes), tot i que les dues pistes van a parar al mateix lloc Photo ofCruïlla no senyalitzada. Seguim a l'esquerra (verdes), tot i que les dues pistes van a parar al mateix lloc

Cruïlla no senyalitzada. Seguim a l'esquerra (verdes), tot i que les dues pistes van a parar al mateix lloc.

Photo ofCruïlla de camins. Seguim a l'esquerra però, prèviament, anem a la dreta fins la cruïlla amb pal indicador Photo ofCruïlla de camins. Seguim a l'esquerra però, prèviament, anem a la dreta fins la cruïlla amb pal indicador Photo ofCruïlla de camins. Seguim a l'esquerra però, prèviament, anem a la dreta fins la cruïlla amb pal indicador

Cruïlla de camins. Seguim a l'esquerra però, prèviament, anem a la dreta fins la cruïlla amb pal indicador.

Photo ofCruïlla amb la pista que puja a les Pollineres. Pal indicador. Tornem enrere per seguir camí al Mirador Photo ofCruïlla amb la pista que puja a les Pollineres. Pal indicador. Tornem enrere per seguir camí al Mirador Photo ofCruïlla amb la pista que puja a les Pollineres. Pal indicador. Tornem enrere per seguir camí al Mirador

Cruïlla amb la pista que puja a les Pollineres. Pal indicador. Tornem enrere per seguir camí al Mirador.

Photo ofPrat Miró. Ara seguim marques del circuit vermell al Mirador del Pla de Llet Photo ofPrat Miró. Ara seguim marques del circuit vermell al Mirador del Pla de Llet Photo ofPrat Miró. Ara seguim marques del circuit vermell al Mirador del Pla de Llet

Prat Miró. Ara seguim marques del circuit vermell al Mirador del Pla de Llet

Prat Miró. Ara seguim marques del circuit vermell al Mirador del Pla de Llet. Al fons veiem el refugi lliure de Prat Miró.

PictographRiver Altitude 6,470 ft
Photo ofRierol per la dreta. Seguim en ascens progressiu per la pista que puja a les Collades, amb restes de neu Photo ofRierol per la dreta. Seguim en ascens progressiu per la pista que puja a les Collades, amb restes de neu Photo ofRierol per la dreta. Seguim en ascens progressiu per la pista que puja a les Collades, amb restes de neu

Rierol per la dreta. Seguim en ascens progressiu per la pista que puja a les Collades, amb restes de neu.

Photo ofCruïlla de camins amb pal indicador i plànol. Seguim amunt per la dreta Photo ofCruïlla de camins amb pal indicador i plànol. Seguim amunt per la dreta Photo ofCruïlla de camins amb pal indicador i plànol. Seguim amunt per la dreta

Cruïlla de camins amb pal indicador i plànol. Seguim amunt per la dreta

Cruïlla de camins amb pal indicador i plànol. Seguim amunt per la dreta.

PictographDoor Altitude 6,683 ft
Photo ofTravessem la tanca que barra el pas als vehicles i seguim en direcció a les Collades Photo ofTravessem la tanca que barra el pas als vehicles i seguim en direcció a les Collades Photo ofTravessem la tanca que barra el pas als vehicles i seguim en direcció a les Collades

Travessem la tanca que barra el pas als vehicles i seguim en direcció a les Collades.

Photo ofArribada a les Collades. Pal indicador caigut al terra. Seguim per l'esquerra Photo ofArribada a les Collades. Pal indicador caigut al terra. Seguim per l'esquerra Photo ofArribada a les Collades. Pal indicador caigut al terra. Seguim per l'esquerra

Arribada a les Collades. Pal indicador caigut al terra. Seguim per l'esquerra

Arribada a les Collades. Pal indicador caigut al terra. Seguim per l'esquerra.

Photo ofColl de Queralt, a 2.033 metres, i amb bones vistes Photo ofColl de Queralt, a 2.033 metres, i amb bones vistes Photo ofColl de Queralt, a 2.033 metres, i amb bones vistes

Coll de Queralt, a 2.033 metres, i amb bones vistes

Coll de Queralt, a 2.033 metres, i amb bones vistes.

Coll de Queralt

Coll de Queralt.

Photo ofDeixem el Coll de Queralt i seguim camí voltant la Roca del Corb, 2.052 metres, per l'esquerra Photo ofDeixem el Coll de Queralt i seguim camí voltant la Roca del Corb, 2.052 metres, per l'esquerra Photo ofDeixem el Coll de Queralt i seguim camí voltant la Roca del Corb, 2.052 metres, per l'esquerra

Deixem el Coll de Queralt i seguim camí voltant la Roca del Corb, 2.052 metres, per l'esquerra.

Seguim camí amb marques vermelles

Seguim camí amb marques vermelles.

Photo ofTravessem la pista i seguim pel corriol fressat amb marques vermelles Photo ofTravessem la pista i seguim pel corriol fressat amb marques vermelles Photo ofTravessem la pista i seguim pel corriol fressat amb marques vermelles

Travessem la pista i seguim pel corriol fressat amb marques vermelles

Travessem la pista i seguim pel corriol fressat amb marques vermelles.

Photo ofMirador del Cadí. Bones vistes en 360 graus Photo ofMirador del Cadí. Bones vistes en 360 graus Photo ofMirador del Cadí. Bones vistes en 360 graus

Mirador del Cadí. Bones vistes en 360 graus

Mirador del Cadí. Bones vistes en 360 graus.

Mirador del Cadí

Mirador del Cadí.

Photo ofNo seguim per la pista, sinò que remuntem el contrafort de roca i seguim pel corriol de la dreta Photo ofNo seguim per la pista, sinò que remuntem el contrafort de roca i seguim pel corriol de la dreta Photo ofNo seguim per la pista, sinò que remuntem el contrafort de roca i seguim pel corriol de la dreta

No seguim per la pista, sinò que remuntem el contrafort de roca i seguim pel corriol de la dreta.

Photo ofTravessem el bosc pel corriol fressat amb marques vermelles Photo ofTravessem el bosc pel corriol fressat amb marques vermelles Photo ofTravessem el bosc pel corriol fressat amb marques vermelles

Travessem el bosc pel corriol fressat amb marques vermelles

Travessem el bosc pel corriol fressat amb marques vermelles.

Photo ofEns desviem a la dreta per pujar al Cim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, que el tenim aquí mateix Photo ofEns desviem a la dreta per pujar al Cim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, que el tenim aquí mateix Photo ofEns desviem a la dreta per pujar al Cim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, que el tenim aquí mateix

Ens desviem a la dreta per pujar al Cim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, que el tenim aquí mateix. Trobem molts exemplars d'Anemone hepatica, "Fetgera, Herba fetgera, Viola de galàpet, Viola de llop o Viola de pastor", en català i "Hepática, Hierba de la trinidad o Hierba del higado", en castellà.

Photo ofCim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, amb 2.122 metres Photo ofCim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, amb 2.122 metres Photo ofCim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, amb 2.122 metres

Cim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, amb 2.122 metres

Cim del Pla de Llet, o de la Roca Sola, amb 2.122 metres.

Photo ofCruïlla de pistes amb indicadors. Ara seguim per la dreta al Mirador del Pla de Llet. A la tornada baixarem per l'esquerra Photo ofCruïlla de pistes amb indicadors. Ara seguim per la dreta al Mirador del Pla de Llet. A la tornada baixarem per l'esquerra Photo ofCruïlla de pistes amb indicadors. Ara seguim per la dreta al Mirador del Pla de Llet. A la tornada baixarem per l'esquerra

Cruïlla de pistes amb indicadors. Ara seguim per la dreta al Mirador del Pla de Llet. A la tornada baixarem per l'esquerra.

Arribant al mirador, amb més neu

Arribant al mirador, amb més neu.

Photo ofMirador del Pla de Llet, o d’Aransa, a 2.144 metres Photo ofMirador del Pla de Llet, o d’Aransa, a 2.144 metres Photo ofMirador del Pla de Llet, o d’Aransa, a 2.144 metres

Mirador del Pla de Llet, o d’Aransa, a 2.144 metres

Mirador del Pla de Llet, o d’Aransa, a 2.144 metres.

Photo ofMirador del Pla de Llet, o d’Aransa Photo ofMirador del Pla de Llet, o d’Aransa Photo ofMirador del Pla de Llet, o d’Aransa

Mirador del Pla de Llet, o d’Aransa

Mirador del Pla de Llet, o d’Aransa.

Mirador del Pla de Llet, o d’Aransa

Mirador del Pla de Llet, o d’Aransa.

Photo ofDeixem el mirador i iniciem la tornada per la pista Photo ofDeixem el mirador i iniciem la tornada per la pista Photo ofDeixem el mirador i iniciem la tornada per la pista

Deixem el mirador i iniciem la tornada per la pista

Deixem el mirador i iniciem la tornada per la pista.

Photo ofDe tornada a la cruïlla amb indicador. Ara baixem per la dreta Photo ofDe tornada a la cruïlla amb indicador. Ara baixem per la dreta Photo ofDe tornada a la cruïlla amb indicador. Ara baixem per la dreta

De tornada a la cruïlla amb indicador. Ara baixem per la dreta

De tornada a la cruïlla amb indicador. Ara baixem per la dreta.

Seguim avall per la pista amb neu

Seguim avall per la pista amb neu.

Photo ofCruïlla amb pal indicador i bones vistes al Cadí. Baixem per l'esquerra. Veiem molts cabirols Photo ofCruïlla amb pal indicador i bones vistes al Cadí. Baixem per l'esquerra. Veiem molts cabirols Photo ofCruïlla amb pal indicador i bones vistes al Cadí. Baixem per l'esquerra. Veiem molts cabirols

Cruïlla amb pal indicador i bones vistes al Cadí. Baixem per l'esquerra. Veiem molts cabirols.

Photo ofTram de pista herbada amb restes de neu i bones vistes Photo ofTram de pista herbada amb restes de neu i bones vistes Photo ofTram de pista herbada amb restes de neu i bones vistes

Tram de pista herbada amb restes de neu i bones vistes

Tram de pista herbada amb restes de neu i bones vistes.

Photo ofDe tornada al Coll de Queralt i les Collades Photo ofDe tornada al Coll de Queralt i les Collades Photo ofDe tornada al Coll de Queralt i les Collades

De tornada al Coll de Queralt i les Collades

De tornada al Coll de Queralt i les Collades.

Photo ofA les Collades deixem la pista i baixem pel corriol de la dreta amb marques vermelles que ja no deixarem fins el final Photo ofA les Collades deixem la pista i baixem pel corriol de la dreta amb marques vermelles que ja no deixarem fins el final Photo ofA les Collades deixem la pista i baixem pel corriol de la dreta amb marques vermelles que ja no deixarem fins el final

A les Collades deixem la pista i baixem pel corriol de la dreta amb marques vermelles que ja no deixarem fins el final.

Avall pel corriol fressat

Avall pel corriol fressat.

Corriol vermell avall

Corriol vermell avall.

Photo ofTravessem la pista i seguim pel corriol amb marques vermelles que travessa el bosc Photo ofTravessem la pista i seguim pel corriol amb marques vermelles que travessa el bosc Photo ofTravessem la pista i seguim pel corriol amb marques vermelles que travessa el bosc

Travessem la pista i seguim pel corriol amb marques vermelles que travessa el bosc.

PictographBridge Altitude 6,335 ft
Photo ofPalanca sobre el Torrent de Fontanals Photo ofPalanca sobre el Torrent de Fontanals Photo ofPalanca sobre el Torrent de Fontanals

Palanca sobre el Torrent de Fontanals

Palanca sobre el Torrent de Fontanals.

Seguim corriol fressat pel bosc

Seguim corriol fressat pel bosc.

Photo ofDreta pel camí de raquetes vermell. Travessem el Torrent dels Clots de l’Orri Photo ofDreta pel camí de raquetes vermell. Travessem el Torrent dels Clots de l’Orri Photo ofDreta pel camí de raquetes vermell. Travessem el Torrent dels Clots de l’Orri

Dreta pel camí de raquetes vermell. Travessem el Torrent dels Clots de l’Orri

Dreta pel camí de raquetes vermell. Travessem el Torrent dels Clots de l’Orri.

PictographBridge Altitude 6,302 ft
Photo ofTravessem la palanca sobre el rierol i seguim pel camí 'vermell' Photo ofTravessem la palanca sobre el rierol i seguim pel camí 'vermell' Photo ofTravessem la palanca sobre el rierol i seguim pel camí 'vermell'

Travessem la palanca sobre el rierol i seguim pel camí 'vermell'

Travessem la palanca sobre el rierol i seguim pel camí "vermell".

PictographRiver Altitude 6,220 ft
Photo ofTravessem el rierol i seguim camí al refugi Photo ofTravessem el rierol i seguim camí al refugi Photo ofTravessem el rierol i seguim camí al refugi

Travessem el rierol i seguim camí al refugi

Travessem el rierol i seguim camí al refugi.

PictographMountain hut Altitude 6,211 ft
Photo ofArribada al refugi, de tornada. Final de la ruta d'avui Photo ofArribada al refugi, de tornada. Final de la ruta d'avui Photo ofArribada al refugi, de tornada. Final de la ruta d'avui

Arribada al refugi, de tornada. Final de la ruta d'avui

Arribada al refugi, de tornada. Final de la ruta d'avui.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Apr 8, 2024

Tranquil·la i ben senyalitzada ruta des del refugi del Fornell fins el magnífic mirador del Pla de Llet. Les vistes des del mirador són espectaculars en totes direccions, amb la Serra del Cadí al sud i els cims fronterers amb Andorra pel nord. Només per gaudir de les vistes ja val la pena el passeig.

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Apr 10, 2024

Molt bona ruta i unes fotos chilussimes. Son molt interessants les caminades que féu.
    Gràcies per compartir

• Photo of Pitcollonsiamunt
    Pitcollonsiamunt Apr 10, 2024

Molt amables pel comentari. Tenim un país preciós i cal aprofitar-ho.