ARALAR. PR-Gi 2005. Txindoki ibilbidea / Sendero Txindoki

Photo ofARALAR. PR-Gi 2005. Txindoki ibilbidea / Sendero Txindoki Photo ofARALAR. PR-Gi 2005. Txindoki ibilbidea / Sendero Txindoki Photo ofARALAR. PR-Gi 2005. Txindoki ibilbidea / Sendero Txindoki

December 14, 2022
December 2022

near Altunegia, País Vasco (España)

[eu]
Aralarko paisaia desberdinak topatuko ditugu ibilaldi luze bezain zoragarri honetan. San Martingo elizatik abiatuta, baserri ingurunetik igaroko gara lehendabizi eta Larraitzko aisia-gunea atzean utzita, Txindoki mendiaren lehen aldatzetan, Goierri eta Tolosaldea bailarak irekiko zaizkigu parez pare: herribildu txikiak, baserriak, soroak eta Ibiur urtegia. Txindokira hurbildu ahala, goiko larreak agertuko zaizkigu, eta paisaiaz gozatuko dugu; lizarrez inguratutako artzain bordak eskorta eta guzti. Azkenik, behera egingo dugu baso bideetan barrena, pinudi eta harizti artean.

[es]
En este largo y maravilloso recorrido, vemos algunos de los diferentes tipos de paisajes que podemos encontrar en Aralar. Partiendo de la Iglesia de San Martín nos adentramos en un ambiente rural lleno de caseríos. Después de dejar atrás el área de recreo de Larraitz, en las primeras rampas del monte Txindoki se nos presentan las comarcas de Goierri y Tolosaldea con sus pequeños núcleos de edificios, caseríos, diferentes cultivos y el embalse de Ibiur. A medida que la presencia del Txindoki se hace mayor, asoman los pastos altos de Aralar y disfrutamos de su morfología sinuosa. Bordas de pastores rodeados de fresnos y cercados. Terminamos bajando por sendas entre pinares y robledales.