Aperlai-Ucagiz-Kaleköy (Likya Yolu-Lycian Way) 19072020

September 8, 2020
July 2020

near Aperlae, Antalya (Türkiye)

Likya yolunun en iyi parkurlarından biri. Görsel olarak çok iyi. Deniz kenarı kayalıklar arası, kırmızı topraklı değişik kaya yapıları olan ovada yürüme, Aperlai suya batmış antik kalıntılar...Muazzam

Ucagız'a yaklaşırken sahilde büyük kayalıklar arasından kamp yüküyle inerek çıkarak yürüyüş çok efor sarfettiriyor.

Üçağız'da bakkallar, restoranlar ve pansiyonlar bulunmaktadır. Ekin Pansiyon 0534 441 30 86. Serbest kamp alanı Üçağız çıkışında (haritada işaretli).

Pazar günü pazar kurulmaktadır.

Üçağız'da toplu ulaşım bulunmamaktadır. Okullar açık olduğunda okul servisi bulunmaktadır (Şu sıralar pandemi nedeniyle okullar kapalı). Taksi durağı mevcut değildir, Demre'ye gidiş için gidiş-dönüş taksi ücreti ödenmesi isteniyor (100-120 tl) (2020)

Üçağız batık kent ve koylar tekne turu sezon dışı özel yapılıyor. Özel tekne turu 200 TL (2021), yanınıza bir kaç kişi bulup masrafı paylaşabilirsiniz.

Üçağız çıkışında Talmussa Antik kenti (haritada işaretli) bulunmakta. Kentin bir kısmı sular altında kalmış. Nekropol kısmı rota üzerinde. Zaman ayırıp gezebilirsiniz.

Rota sonu Kaleköy'e araçla ulaşım yoktur. Sadece yaya olarak ve tekne ile ulaşım mevcuttur.

Kaleköy'de Mehtap pansiyonda kalınabilir (0535 592 12 36) ya da bahçesinde çadır kurulabilir. Serbest kamp alanı haritada işaretli (Mezarlıkta soğuk su sebili ve çardak var.)Yürüyüşü Kaleköy'de bitirecekseniz pansiyon fiyatına kara ulaşımı olan Üçağız'a ya da Demre'ye tekne ile bırakma ücretini de dahil ettirin. Ancak benim fikrim yürüyüşü Fethiye ya da Antalya'ya toplu ulaşım araçlarının bulunduğu Demre'de bitirmek daha uygun.

Kaleköy'de yürüyüşe 1 günlük ara verilebilir.
Kaleköy'de Pansiyonunuz aracılığıyla Yapılabilecekler;
-Batıkkent ve koylar tekne turu
-Batıkkent ve koylarda kano yapmak

Kaleköy gezilecek yerler;
-Simena Kalesi (14. yy Ceneviz’liler inşa etmiştir) ve içi antik kent (Müzekart ile ücretsiz) (Yaz Dönemi 1 Nisan-1 Ekim 08:00-19:00) (Kış Dönemi - 1 Ekim-1 Nisan 08:30-17:30)
-Simena Nekropol lahitleri

Yürüyüşünüzü Antalya'ya ulaşımı daha kolay olan Demre'de bitirmeniz işinizi daha kolaylaştıracaktır.

PictographPhoto Altitude 0 ft

Manzara

PictographRuins Altitude 0 ft

Tarihi havuz Sarnıç ve solunda silindir saplı meşe ağacı, sağda biraz uzakta tarihi harabe evler

Ekin Pansiyon

PictographTree Altitude 0 ft

Keçiboyunuzu ağacı (olgunlaşma temmuz sonu)

Keçiboyunuzu ağacı

Mehtap Pansiyon

PictographCastle Altitude 0 ft

Kaleköy-Simena Kalesi

Mezarlık Çeşme ve çardak

Mezarlık Çeşme

PictographRuins Altitude 0 ft

Talmussa Antik Kenti (Denize karşı Yarım daire taş bank yapılmış lahit sağ aşağıda)