Photo ofAparcament del Pla de la Lau (Allau)-Cascada de Nérech-Refuge des Estagnous (d'Estanhons) Photo ofAparcament del Pla de la Lau (Allau)-Cascada de Nérech-Refuge des Estagnous (d'Estanhons) Photo ofAparcament del Pla de la Lau (Allau)-Cascada de Nérech-Refuge des Estagnous (d'Estanhons)

September 22, 2013
September 2013

•   4.7 1 review

near Bethmale, Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida: Aparcament del Pla de la Lau (Allau), al costat tenim la Gîte-Auberge La Maison du Valier. Per arribar: A la sortida del poble de Saint Girons en direcció a Tarbes, quant acaben de creuar el Riu Le Lez tenim una rotonda on deixarem la carretera de Tarbes i agafarem la que puja tot seguint el Riu Le Lez per la seva cara nord amb direcció a l'oest. Passarem els pobles de Moulis, Castillon en Causerans, Les Bordes Sur Lez i a uns 2,5 km. aproximadament trobarem la cruïlla que marxa en direcció a l'oest. Deixarem la carretera i agafarem la pista forestal asfaltada (pal indicador de Refuge des Estagnous, Maison du Valier, Ayer) d' uns 7 km. aproximadament que ens pujarà al Pla de la Lau (Allau).
L'arribada és al Refuge des Estagnous (refugi d' Estanhons).

És una excursió molt bonica que puja per tota la Vall del Riberot d'unes 3, 15 hores efectives. D'uns 9 km aproximadament i d' uns 1.374 metres d'ascensió acumulada.

Sortirem de l'aparcament del Pla de la Lau (pla de l' Allau) tot seguint la pista forestal fins al seu final on ens trobem amb un petit prat on agafarem el camí que marxa tot pujant en direcció al sud-est es un camí ben fressat i senyalitzat amb pintura de GR (vermella i blanca), estem sobre el GR Transfronterer que ens pujarà al Refugi d'Estanhons.
El camí va seguint el Riu Riberot per la cara oest fins a trobar una cruïlla de camins (pal indicador) per la cara sud-oest marxa el camí que puja al Pòrt de Barlonguèra. Nosaltres seguirem el GR que creua el riu i el segueix ara per la seva cara est fins arribar a un petit pla on al seu començament i per la cara est tenim una gran roca que serveis de balma (Tute de l'Ours (Os), al seu peus té una surgència d' aigua.
Creuarem el petit pla i al final tenim una cruïlla (pal indicador) nosaltres seguirem el GR que ens porta de seguida a creuar el riu amb una passarel·la. El camí continua pujant tot resseguint el riu, ara per la seva cara oest fins arribar a la gran cascada de Nèrech.
Creuarem el riu per una gran passarela que està al peu de la cascada i el camí s'enfila fent llaçades per pujar a sobre de la cascada on continua pujant fins arribar a la cabana de Caucis (petit refugi). A uns 50 metres més amunt trobem una nova cruïlla de camins (pal indicador) en direcció al sud-est marxa el camí que va a l'Etang Rond (Estanh Redon) i a l'Etang Long (Estanh Long, en Aranes) .
Nosaltres continuarem seguint el GR que puja en direcció a l'est (a sobre nostre tenim les restes d'un gran pluviòmetre) i ens acabarà de pujar al Refuge des Estagnous (refugi d' Estanhons).

Cartografia IGN, mapa 2048 OT Aulus-les Bains, Mont Valier i Editorial Alpina, mapa Alpirineu.
Aquesta excursió te continuïtat amb la de :

Refuge des Estagnous-Mont Valièr-Petit Valièr-Pic de Clavera-Etang Long-Etang Rond

Cascada de Nerech

Cruïlla

• Photo of carmemartinezgriera
    carmemartinezgriera Aug 26, 2016

Magnifica ruta al refugi d'Estagnous,quin refugi més bonic,amb unes postes de sol espectaculars,unicament arrivar és un bon repte.

• ermengol2 Aug 11, 2022

Amb nens l'hem feta fins a la cascada de Nèrech (uns 400 metres de desnivell). Merci per la ressenya detallada.
    Tot el camí és molt ombrívol, i es pot fer bé a l'estiu. A més a més, va tocant el riu i per tant és fàcil refrescar-s'hi. I la cascada és bonica.