Aparcament de Sorteny - Refugi de Rialp

Photo ofAparcament de Sorteny - Refugi de Rialp Photo ofAparcament de Sorteny - Refugi de Rialp Photo ofAparcament de Sorteny - Refugi de Rialp

January 13, 2023
January 2023

near Les Subiranes, Ordino (Andorra)

Passat el poble del Serrat a ma dreta agafem direcció Sorteny, on trobem un gran aparcament , lliure durant tot l'any a excepció dels mesos d'estiu en que cal pagar.
A l'aparcament, en lloc de seguir la clàssica ruta de la Vall de Sorteny, anem a l'esquerra per la Vall de Rialb, que és la vall que baixa del peus de Pic de Font Blanca. L’entrada al camí està prou marcada amb grans cartells.
Aquesta ruta l’havíem mirat per fer raquetes, però la manca de neu ens ha impedit el seu ús. Comencem la ruta amb un temps insegur, amb previsió del meteoròlegs de una millora a mig matí.
A estones va espurnejar e inclòs per un moment va caure neu granulada. Per sort el servei meteorològic va encertar i a mig matí va quedar un dia esplèndid.
El camí no té pèrdua, passa tota l’estona per la marge esquerra del riu Rialp que neix al pic de la Font Blanca. Al començament del camí trobem unes taules de pícnic on després dinarem. Travessem un bosc per on el riu baixa més encaixat. Una mica més endavant la vall s’obre en el Pla de la Rabassa, endavant trobem la Font Freda i posteriorment el refugi.
El refugi de Rialb és a 1.990 metres d'alçada. Té capacitat per a 6 persones disposa de lliteres de ferro, taula i xemeneia. És un refugi no guardat que està obert tot l'any, tot i que el manteniment se sol fer durant els mesos d'estiu (neteja, llenya, farmaciola...). vam trobar que estava prou net. Al llenyer només hi havia un tronc i la serra que havia en un penjador tenia la fulla trencada. Si voleu fer nit, millor aneu previnguts
El nivell de dificultat de l'ascensió és baix, tot i que hem trobat algunes plaques de gel. Hi ha cobertura per a telèfon mòbil.