Antist cim i ermita de Santa Bárbara (Pallars Jussà) 100 cims

Photo ofAntist cim i ermita de Santa Bárbara (Pallars Jussà) 100 cims Photo ofAntist cim i ermita de Santa Bárbara (Pallars Jussà) 100 cims Photo ofAntist cim i ermita de Santa Bárbara (Pallars Jussà) 100 cims

April 2, 2024
March 2024

near La Plana de Mont-Ros, Catalunya (España)

Santa Bárbara es un cim de la llista de la FEEC amb una petita ermita que es trova a la vora del poblet d’Antist (Municipi de la Torre de Capdella) a la Vall Fosca.
Desprès de passar Senterada i la Pobleta de Bellveí per la L-503 trobem un trencall a l’esquerra que per una estreta carretera asfaltada, i moltes corbes, ens puja (mai més ben dit) fins Antist. Aparquem vora una font i els rentadors, des on sortim a caminar direcció NW per una ampla pista.
Al cap de poc ja veiem la ermita de Santa Bárbara, es un edifici blanc damunt un turó, avui enfarinat. El paisatge que podem gaudir caminant es impressionant. Veiem gran part de la Vall Fosca amb els cims nevats; a l’esquerra deu ser el Tuc de la Cometa i segueix un tros pla fins el Bony d’Altars i més al fons la piràmide del Montsent de Pallars, a la dreta els cims de damunt les pistes de Boí Taüll (suposo Cerví de Durro i altres)
Deixem la pista per agafar un camí molt trepitjat i amb moltes fites, que puja fent esses cap envolta el Tossal de la Creu fins arribar en un petit pla des on anem directes al vèrtex geodèsic (cim de Santa Bárbara segons ICGC 1612,9 metres). Des aquí millorem les vistes cap al NW i aconseguim veure lo Corronco de Durro. Anem fins l’extrem, Tossal de Semovals des podem veure la vall de Barruera (Noguera de Tor).
Reculem fins l’ermita, amb una imatge que no es Santa Bárbara (li manca la torre !) i baixem pel camí, ara més al dret fins Antist.
Una bonica i senzilla excursió per assolir un altre “100 cim” i conèixer un bonic racó del Pallars.

Seguir pel camí

Deixem la pista

CIM de Santa Bárbara (Vall Fosca)